Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım İletişimi I | TAS211 | 3 | 2 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama – Alıştırma, Öğrenci Ödevleri (Görsel ve sözel sunumlar) |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER |
Ders Veren | Arş. Gör. İlkcan İRDELP |
Amaç |
Endüstri ürünleri tasarımında kullanılan görselleştirme tekniklerinin ve araçların öğrencilere tanıtılması,temel çizim becerilerini geliştirmek,2 ve 3 boyutlu düşünebilme yeteneğini kazandırmak |
Ders İçeriği |
Perspektif, patlamış perspektif, serbest el çizimi ile anlatım tekniklerinin uygulanması. Karakalem, markör, toz boya, Akrilik boya ve Mürekkep ile renklendirme uygulamaları. Sayfa düzeni, arka plan düzenleri, insan-nesne ilişkisi ile senaryolar oluşturulması. Görsel sunum teknikleri ile tasarım sürecinin etkin bir şekilde sunulması. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları. Sketching: Drawing Techniques for Product Designers ? Koos Eissen, Roselien Steur Rend
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 13 | 39 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tek kaçışlı ve iki kaçışlı perspektif, daire ve elips çizim kuralları. | |
2 | Basit geometrik şekil ve obje çizim çalışmaları. | |
3 | Basit geometrik objelerin ışık, gölge ve siyah beyaz tonlama teknikleri. | |
4 | Basit geometrik objelerin tek ve çift kaçışlı perspektifte siyah beyaz tonlama teknikleri ile kompozisyonları. | |
5 | Basit geometrik objelerin renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri. | |
7 | Renkli kalem ile ürün doku, materyal İllüstrasyon teknikleri. | |
7 | Renkli kalem ile ürün doku, materyal İllüstrasyon teknikleri. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Basit geometrik şekillerin toz pastel ve renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri. | |
11 | Toz pastel ve renkli kalem ile ürün doku, materyal, illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. | |
11 | Toz pastel ve renkli kalem ile ürün doku, materyal, illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. | |
12 | Basit geometrik şekillerin marker ve renkli kalem ile ışık, gölge ve tonlama teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal İllüstrasyon teknikleri. | |
14 | Marker ve toz pastel ile ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. | |
14 | Marker ve toz pastel ile ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. Karma teknikler ile ileri düzey ürün doku, materyal illüstrasyon teknikleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kağıt üzerine 2 ve 3 boyutlu olarak düşüncelerini düzgün aktarabilir, | |||
Eskiz yaparken kullanılacak çizim malzemelerinin kendilerine has özelliklerini öğrenir, | |||
Perspektif algıyı ve perspektif çizim yeteneğini kazanır. | |||
Hızlı görselleştirme ve eskiz yapabilir, |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kağıt üzerine 2 ve 3 boyutlu olarak düşüncelerini düzgün aktarabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eskiz yaparken kullanılacak çizim malzemelerinin kendilerine has özelliklerini öğrenir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Perspektif algıyı ve perspektif çizim yeteneğini kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hızlı görselleştirme ve eskiz yapabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |