Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ürün Tasarımı II | TAS206 | 4 | 2 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim. Anlatım, Soru-Yanıt, Kritik Süreci, Uygulama – Alıştırma, Proje Çalışmaları | ||||
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Tasarım sürecinde ihtiyacın ve ya problemin tanımlanması, form ve strüktür çalışmalarının gerçekleştirilmesi, ürün analizinin gerçekleştirilmesi, bir kavram çercevesinde ürünü tasarlamak, savunmak, mekanizma malzeme, enerji sistemleri ve ürün ilişkisi kurulması ve basit prototip becerilerinin kazanılması. |
||||
Ders İçeriği |
Ürün çözümlemesi yapılarak tasarım ilkelerinin aktarılması. İhtiyaca yönelik amaçların ve alt problemlerin tanımlanması. Malzeme ve Üretim yöntemlerinin tasarım ile ilişkisinin kurulması. Kullanıcı gereksinimlerine yönelik olarak form ve strüktür araştırmaları, ürün senaryoları, basit ögeli tasarımlar yapılması. Temel prototip becerileri kazandırılarak öğrencinin sunum tekniklerini uyguladığı bir çıktı çerçevesinde ürünü savunması. |
||||
Ders Kaynakları |
Alexander, C., 1964, Notes on the Synthesis of Form, Harvard University Press. Bayazıt,N., 1994, Endüstri Ür. Tasarımında ve Mimarlıkta Tasarlama Metotları, Literatür Yayınevi.
|
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 6 | 3 | 18 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 10 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 6 | 3 | 18 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 178 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş- İlk Projenin Duyurulması ve İrdelenmesi | |
2 | Konu ile ilgili Araştırma ve Bulguların Paylaşımı / Fikir Eskizleri | |
3 | Stüdyo Çalışması / Ön Jüri Değerlendirmesi | |
4 | Stüdyo Çalışması / Tasarım araştırması ve kavram geliştirme | |
5 | I. Proje Jüri Değerlendirmesi/ II. Proje Konusunun Verilmesi | |
6 | II. Proje Konusu İle İlgili Araştırma | |
7 | Stüdyo Çalışması / Proje II uygulama | |
8 | Stüdyo Çalışması / Ara Jüri Değerlendirmesi | |
9 | Stüdyo Çalışması | |
10 | II. Projenin Final Jüri Değerlendirmesi | |
11 | Final Projesi, Araştırma Çalışması | |
12 | Stüdyo Çalışması / Veri toplama, pazar araştırması, odak grup çalışması, mülakatlar | |
8 | Stüdyo Çalışması / Ara Jüri Değerlendirmesi | |
14 | III. Projenin Final Jüri Değerlendirmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım problemini tanımlayabilir hale gelir, | |||
Kullanıcı odaklı yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımlayabilir, | |||
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir, | |||
Form ve strüktür çalışmaları yapabilir, basit prototip becerisi kazanır, | |||
Tasarım yaklaşımları, ürün çözümlerini 2 ve 3 boyutlu anlatım teknikleriyle aktarabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım problemini tanımlayabilir hale gelir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kullanıcı odaklı yaratıcı çözüm/fikir üretme yöntemlerini tanımlayabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Form ve strüktür çalışmaları yapabilir, basit prototip becerisi kazanır, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tasarım yaklaşımları, ürün çözümlerini 2 ve 3 boyutlu anlatım teknikleriyle aktarabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |