Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım Araştırma Yöntemleri | TAS228 | 4 | 2 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin ürün tasarımı sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenmesi, tasarım alanında ön plana çıkan araştırma konuları hakkında bilgi sahibi olması, hem ürün tasarımı sürecinde problem tanımı, ihtiyaç belirleme, kullanıcı araştırmaları için kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenmesi hem de akademik anlamda tasarım alanında yapılan çalışmalar hakkında bilgi sahibi olması. |
Ders İçeriği |
İçeriğiÜrün tasarımı sürecinde kullanılan araştırma yöntemleri, problem tanımı, ihtiyaç belirleme için araştırma yöntemleri, kullanıcı araştırmaları, tasarım disiplinine ait akademik yazına ilişkin araştırma yöntemleri, nitel-nicel araştırma yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Neil Leonard, Tasarım için Araştırma
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimin Tanımı, Özelliği, Doğası, Tarihsel Gelişimi, Bilimsel Paradigmalar | |
2 | Araştırma kavramı, araştırma gelenekleri | |
4 | Uygulama yolu ile araştırma | |
4 | Uygulama yolu ile araştırma | |
5 | Değişken türleri, ölçme, ölçeklendirme | |
6 | Nicel araştrma yöntemleri (Anket, Görüşme, Gözlem | |
7 | Kullanıcı araştırmaları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kullanıcı- ürün araştırmalar | |
9 | Kullanıcı- ürün araştırmalar | |
11 | Odak grup görüşme çalışması | |
11 | Odak grup görüşme çalışması | |
11 | Odak grup görüşme çalışması | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ürün tasarımı sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular | |||
Ugulama çalışmaları sayesinde teorik bilgileri pekiştirir | |||
Kullanıcı araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ürün tasarımı sürecinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ugulama çalışmaları sayesinde teorik bilgileri pekiştirir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kullanıcı araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |