Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım Kültürü | GST112 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Bülent YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, öğrencilere endüstriyel tasarımın bir meslek olarak ortaya çıkışına yol açan tarihsel koşullara dair bir içgörü kazandırmaktır. Ayrıca endüstriyel tasarımın modern toplumlarda, ekonomide ve bireylerin yaşamlarında oynadığı rolleri tanımlamak amacıyla üretilmiş başlıca düşünce, kuram ve savları öğrencilere tanıtmak da amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders tasarımın zengin dünyasını ve tasarım kültürünü çeşitli bakış açılarıyla öğrencilerle tanıştırmayı hedefler. Ders, tasarımı teknik, materyal, mekânsal, ekolojik, politik, ekonomik ve küresel perspektiflerle birlikte ele alacak şekilde en geniş tanımlarıyla ele alır. T |
Ders Kaynakları |
Forty, Adrian. Objects of Desire: Design and Society Since 1750. London: Thames and Hudson, 1992.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Tasarımı Tanımlamak: Tasarım etkinliğinin tarihi olarak değişen anlamları / Tasarımcıların değişen kimlikleri. | |
3 | Zanaattan Tasarıma: Uygulamalı ve sınai sanatlar / İlk endüstriyel tasarımcılar. | |
4 | Tasarım ve Sanayileşme: Makinalaşma / Amerikan sistemi / Kitlesel seri üretim / Standartlaşma / Rasyonelleştirme. | |
5 | asarım ve Modernizm 1: Erken 20. Yüzyılda tasarım kuramları / Sanat ve endüstri / Güzellik ve makina estetiği / `Good Form?. | |
6 | Tasarım ve Modernizm 2: Modernleşme hareketi ve Bauhaus / Sunum konularının seçimi ve dağıtımı. | |
6 | Tasarım ve Modernizm 2: Modernleşme hareketi ve Bauhaus / Sunum konularının seçimi ve dağıtımı. | |
8 | Vize.Endüstriyel Tasarımın bir Meslek Olarak Ortaya Çıkışı: Endüstriyel tasarımcının doğuşu / Ticaret, tüketim ve tasarım / Streamline akımı. | |
9 | Tasarım ve Kurum Kimliği: Tasarım ve şirketler / Tasarım yönetimi ve markalaşma. | |
10 | Ev ve Tasarım: Elektriğin evlere gelişi / İnovasyon / İşgücünden kazanım / Ev yaşamı | |
11 | Tasarım ve Tüketim: Bireysel seçim / Yaşam tarzı / Statü / Tüketimcilik / Pop. | |
12 | Tasarım ve Sosyal Sorumluluk: Tasarım ve politika / Anti-tasarım / İhtiyaç için tasarım. | |
12 | Tasarım ve Sosyal Sorumluluk: Tasarım ve politika / Anti-tasarım / İhtiyaç için tasarım. | |
14 | Sunumlar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Modernite tarihi boyunca endüstriyel tasarım için standartlar ve hedefler ortaya koymak amacıyla üretilmiş başlıca estetik / felsefi düşünce ve kuramları özetleyebilir. | |||
Uygun bir tarihsel bağlama oturtabilmek amacıyla tasarlanmış bir ürün üzerinde bulunan görsel ve maddi ipuçlarını çözümler. | |||
Endüstriyel tasarımın bir meslek olarak ortaya çıkmasını sağlayan tarihsel koşulları tespit eder ve açıklar. | |||
Tarih boyunca endüstriyel tasarım etkinliğine şekil veren farklı paydaş ve mesleklerin rollerini ve katkılarını örnekleyerek açıklar. | |||
Üretim süreçleri ve ürünlerinin estetik özellikleri bakımından zanaat ve tasarımı kıyaslayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modernite tarihi boyunca endüstriyel tasarım için standartlar ve hedefler ortaya koymak amacıyla üretilmiş başlıca estetik / felsefi düşünce ve kuramları özetleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uygun bir tarihsel bağlama oturtabilmek amacıyla tasarlanmış bir ürün üzerinde bulunan görsel ve maddi ipuçlarını çözümler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endüstriyel tasarımın bir meslek olarak ortaya çıkmasını sağlayan tarihsel koşulları tespit eder ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarih boyunca endüstriyel tasarım etkinliğine şekil veren farklı paydaş ve mesleklerin rollerini ve katkılarını örnekleyerek açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretim süreçleri ve ürünlerinin estetik özellikleri bakımından zanaat ve tasarımı kıyaslayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |