Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Tarihi | GST106 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Demet Deniz KEYVANKLI DÜLGER |
Ders Veren | |
Amaç |
Sanat tarihini tanıtarak, bütün meslek gruplarının çevreye bilinçli bakmalarının sağlanması |
Ders İçeriği |
Tarih öncesinden 20. yüzyıla kadar sanat tarihi |
Ders Kaynakları |
İnkılap ve Aka Yayınlarının “Sanatları Tanıyalım” serileri
H. Wölfflin, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tarih öncesi dönemler ve sanatın başlangıcı | |
2 | Mısır, Mezopotamya, Girit ve Anadolu | |
3 | Yunan , Etrüsk ve Roma sanatı | |
4 | Erken Hıristiyan sanatları | |
5 | Anadolu ve Avrupa'da Bizans | |
6 | Roman ve Gotik | |
7 | Romanesk ve gotik | |
8 | Rönesans | |
9 | barok ve rokoko | |
10 | Romantizm realizm empresyonizm ekspresyonizm | |
11 | Uzakdoğu (Hint, Çin ve Japon) sanatları | |
12 | Modern sanat, 20. yüzyılın ilk yarısında Avrupa?da yeni akımlar | |
13 | Genel değerlendirme | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarih öncesi uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinme | |||
Erken Hristiyan uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinme | |||
Avrupa sanatı tarihi hakkında bilgi edinme | |||
Dünya sanatı ve mimarlığında tarihi ve kültürel girdileri kullanma ve çözümleme yeteneği kazanma | |||
Anadolu uygarlıklarının sanat tarihi hakkında bilgi edinme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih öncesi uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Erken Hristiyan uygarlıkların sanat tarihi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Avrupa sanatı tarihi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dünya sanatı ve mimarlığında tarihi ve kültürel girdileri kullanma ve çözümleme yeteneği kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anadolu uygarlıklarının sanat tarihi hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |