Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilgisayar Destekli Ürün Tasarımı III | TAS304 | 6 | 2 + 2 | 7,0 |
Birim Bölüm | ENDÜSTRİYEL TASARIM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Görsel destekli sunumlar ile bilrikte teorik bilgi aktarımı. Teorik anlatımların uygulama ile pekiştirilmesi. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin bilgisayar destekli tasarımda ileri modelleme teknikleri kullanarak güncel görselleştirme tekniklerinden yararlanarak gerçeğe yakın görüntüler oluşturmalarını sağlamaktır. Tasarım sürecinin her aşamasında ürünleri form, renk, doku, malzeme ve ergonomi gibi özellikleriyle oluşturabilmek, alternatiflendirebilmek ve geliştirebilmek bu dersin kazandırması planlanan temel becerilerdendir. |
Ders İçeriği |
Ürün tasarımında kullanıcı ürün ilişkisi; kullanıcı kriterleri: ergonomik veriler, maliyet; müşteri beğenileri; müşteri profili; hedef kitle; malzeme kullanımı; malzeme ürün uyumu; malzeme kullanıcı ilişkisi; proje uygulamaları: tasarım kriterlerinin belirlenmesi, laboratuvar düzeni içinde değerlendirme yapılır. |
Ders Kaynakları |
3DMAX yazılımlarına ait kullanıcı kılavuzu kitapları
Dariush Derakhshani, Autodesk 3ds Max 2014 Essentials Levent Bozkurt, 3D Studio Max Modelleme Nezih Kambur, 3D Studio Max Görselleştirme ve Modelleme |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 6 | 60 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 3 boyutlu modelleme programlarının tanıtımı ve kurulumu | |
2 | Model görselleştirme yardımcı programları kurulumu | |
3 | 3 Boyutlu Modellerin Diğer Programlara Aktarılması; 3 Boyutlu Model Formatları: 3ds, dxf, iges, lwo, obj | |
4 | Sanal ortamda malzeme kavramı | |
5 | Sanal malzemelerin oluşturulması | |
6 | Sanal Ortamda Işık ve Gölge, Işık Çeşitleri, Sanal Ortamda Aydınlatma Elemanı Çeşitleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | HDR Kavramı, Sanal ortamda sahne tasarımı | |
9 | Görselleştirme ayarları | |
10 | Postprodüksiyon | |
11 | Kamera - derinlik kavramı ve ayarları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Üç boyutlu modellemenin matematiksel altyapısı hakkında bilgi sahibi olacak, temel kavramları öğrenecek | |||
Üretilebilir formlar yaratabilecek. | |||
Çizmiş olduğu modelleri görselleştirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacak, Tasarım süreç ve sunumlarında bilgisayar kullanabilme, Dijital analiz ve görselleştirme becerisi geliştirebilme | |||
Eskizlerden üç boyutlu modeller yaratabilecek | |||
İleri modelleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Üç boyutlu modellemenin matematiksel altyapısı hakkında bilgi sahibi olacak, temel kavramları öğrenecek | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Üretilebilir formlar yaratabilecek. | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Çizmiş olduğu modelleri görselleştirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olacak, Tasarım süreç ve sunumlarında bilgisayar kullanabilme, Dijital analiz ve görselleştirme becerisi geliştirebilme | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 |
Eskizlerden üç boyutlu modeller yaratabilecek | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 |
İleri modelleme teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |