EN
  • Anasayfa
  • TAS430 Engelliler İçin Tasarım II (2025 - 2026 / 8. Yarıyıl)
  • EN
TAS430 - Engelliler İçin Tasarım II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Engelliler İçin Tasarım II TAS430 8 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ENDÜSTRİYEL TASARIM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Hilal ERDEM (Yıl: 2025 - 2026) Öğr. Gör. Aybeniz GÖKMEN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren
Amaç

Öğrencilere, engellilikle ilgili farkındalık kazandırarak, ilgili standartlara ve ergonomik ilkelere uygun kapsayıcı ürünler tasarlamalarını sağlamak

Ders İçeriği

Engellilik ve erişebilirlik konularına odaklanan tasarım projelerinin geliştirilmesi

Ders Kaynakları Pullin, Graham. Design Meets Disability. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2009.
Hamraie, A. (2017). Building access: Universal design and the politics of disability. University of Minnesota Press.
Pullin, Graham. Design Meets Disability. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2009.
Hamraie, A. (2017). Building access: Universal design and the politics of disability. University of Minnesota Press.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanımı, işlenecek konular hakkında genel bilgilerin verilmesi Ders
2 Engellilik ve erişebilirlikle ilgili tanımlar ve standartlar Ders
3 Engellilere yönelik dernek, vakıf ve kuruluşlarla görüşme. Ders
4 Engelli bireylerin gündelik problemlerine yönelik analizler Ders
5 Tespit edilen problemlerle ilgili detaylı araştırma Ders
6 Proje önerisi geliştirme Ders
7 Proje kritiği Ders
7 Proje kritiği Ders
7 Proje kritiği Ders
7 Proje kritiği Ders
7 Proje kritiği Ders
7 Proje kritiği Ders
7 Proje kritiği Ders
7 Proje kritiği Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kapsayıcı tasarım projeleri geliştirebilme Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Engellilere yönelik tasarlanan ürünlerde kullanılan standartları bilmek Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Engellilere yönelik ergonomik yaklaşımları uygulayabilmek Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Engellilik ve erişilebilirlikle ilgili farkındalık sahibi olma Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kapsayıcı tasarım projeleri geliştirebilme 2 - 2 - - - 1 - - 2 - - - 2 1
Engellilere yönelik tasarlanan ürünlerde kullanılan standartları bilmek 2 - 2 - - - 1 - - 2 - - - 2 1
Engellilere yönelik ergonomik yaklaşımları uygulayabilmek 2 - 2 - - - 1 - - 2 - - - 2 1
Engellilik ve erişilebilirlikle ilgili farkındalık sahibi olma 2 - 2 - - - 1 - - 2 - - - 2 1
Ortalama Değer 2 - 2 - - - 1 - - 2 - - - 2 1