Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kamu Yönetimi | YEY101 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YEREL YÖNETİMLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yazılı ve görsel sunum, konu anlatımı, tartışma |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Metehan BEKLEVİŞ |
Amaç |
Bu dersin amacı öğrencilere, yönetim kavramını ve buna bağlı olarak devletin yapısı ve işleyişini, öğretmektir. Ayrıca öğrenci bu ders ile devletin hareket etme ve işleme aracı olan kamu yönetimi ile Türkiye’nin yönetim yapısını kavrar. |
Ders İçeriği |
Kamu yönetiminin tanımı ve elemanları, gelişimi. Yeni Kamu Yönetimi anlayışı, yönetişim. Kamu yönetimi-özel yönetim karşılaştırması. Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi. Kamu Yönetiminin Yapısı. Yerel Yönetimler, Yerel yönetim kuruluşları, organları, görevleri, işleyişleri. Kamu iktisadi teşebbüsleri, mesleki kamu kurumları. Bürokrasi, siyasi kurumlar. Kamu yönetiminin denetlenmesi. |
Ders Kaynakları |
ÇEVİK, Hasan Hüseyin, Kamu Yönetimi-Kavramlar- Sorunlar-Tartışmalar, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2012
PARLAK,Bekir, Kamu Yönetimi Sözlüğü,MKM ,Bursa ,2011 AYDIN, Ahmet Hamdi, Kamu Yönetimine Giriş, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2013 ERYILMAZ, Bilal, Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2012 ERYILMAZ, Bilal, Kamu Yönetimi, Umuttepe Yayınları, Kocaeli, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 7 | 7 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,41 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kamu yönetiminin tanımı ve elemanları, Kamu yönetimi düşüncesinin gelişimi. | |
2 | Yeni Kamu Yönetimi anlayışı, temel nitelikleri ve ilkeleri. Yönetişim | |
2 | Yeni Kamu Yönetimi anlayışı, temel nitelikleri ve ilkeleri, Yönetişim | |
3 | Kamu yönetimi yaklaşımları, Kamu yönetimi-özel yönetim karşılaştırması. | |
4 | Devletin görevleri ve büyümesi, Kamu Yönetiminin Örgütlenmesi; | |
5 | Merkezde Yönetim, Yerinden Yönetim. | |
6 | Kamu Yönetiminin Yapısı, Merkezi Yönetimin Başkent Örgütü. | |
7 | Merkezi Yönetimin Taşra (Çevre) Örgütü. | |
8 | Ara Sınav -Yerel Yönetimler, dayandığı değerler. Anayasa’da yerel yönetimler. | |
8 | Yerel Yönetimler, dayandığı değerler. Anayasa’da yerel yönetimler. | |
9 | Yerel yönetim kuruluşları, organları, görevleri, işleyişleri. | |
10 | Merkezi yönetim-yerel yönetim ilişkileri, yerel yönetimlerin gelişimi. | |
11 | Hizmet yerinden yönetim kuruluşları, özellikleri, kamu iktisadi teşebbüsleri, mesleki kamu kurumları. | |
12 | Bürokrasi, tanımı, özellikleri, olumsuzlukları. | |
13 | Bürokrasi ve siyasi kurumlar, bürokrasinin gelişimi, Türkiye’de bürokrasi. | |
14 | Kamu yönetiminin denetlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk kamu yönetimi hakkında bilgi | |||
Kamu yönetiminin denetlenmesi | |||
Bürokrasi ve İnsan Kaynakları Yönetimi | |||
Merkezi yönetim ve yerel yönetim farklılıkları |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk kamu yönetimi hakkında bilgi | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Kamu yönetiminin denetlenmesi | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
Bürokrasi ve İnsan Kaynakları Yönetimi | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Merkezi yönetim ve yerel yönetim farklılıkları | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |