Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Örgütsel Davranış | İSL457 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
İşletmelerde örgütsel davranış kapsamı içinde yer alan; iş tatmini, çeşitlilik, örgüt kültürü, çatışma ve stres yönetimi, kişilik ve değerler, motivasyon, grup davranışı, takımlar, iletişim, liderlik, güç ve politika, örgüt yapısı, İKY uygulamaları, müzakere konularında bilgi sahibi yapmaktır. |
Ders İçeriği |
Örgütsel davranış bir örgüt içerisindeki bireylerin, grupların ve yapıların örgüt üzerindeki etkilerini inceler ve elde ettiği bilgileri örgütün daha verimli çalışması için kullanır. Özellikle üretkenliğin nasıl geliştirilebileceği; iş devamsızlığı, çalışan devir oranı ve memnuniyetinin nasıl arttırılabileceği konularına yoğunlaşır. ÖD yöneticilerin insan ilişkilerini geliştirebilmeleri için çeşitli önerilerde bulunur. Farklı ülke uygulamalarını görerek çalışanların geliştirilmesi, iş-yaşam dengelerinin kurmalarında yardımcı olarak çalışan kalite ve üretkenliği arttırıcı değişkenleri ve etik değerler ile iletişim becerilenin önemini vurgulamaktır. |
Ders Kaynakları |
Stephan Robbins ve Timothy A. Judge. Örgütsel Davranış , Nobel Akademik Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,25 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgütsel davranış kavramı | |
2 | Örgütlerde Çeşitlilik | |
3 | Tutumlar ve İş Tatmini | |
4 | Duygular ve Duygu Durumlar | |
5 | Kişilik Ve Değerler | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Motivasyon Temelleri ve Uygulamaları | |
7 | Ara imtihan ve Motivasyon Teorileri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | İletişim | |
9 | ÖD ve Liderlik | |
10 | Örgüt Kültürü | |
11 | Örgütlerde çatışma ve müzakere | |
12 | İnsan Kaynakları Politikaları ve Uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Örgütlerde güç ve politika | |
14 | Örgütsel değişim ve Stres Yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Örgüt içerisindeki iş tutumlarını ve ilgili değişkenleri açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Motivasyon, İş Tatmini ve Liderlik, Örgüt Kültürü, Stres ve Çatışma Yönetimi konularını açıklar | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Birey, Grup ve Örgüt düzeyinde ilgili konulara hakim olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgütsel davranış kavramını ve içerdiği disiplinleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Örgüt içinde birey ve kişilik kavramlarını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Örgüt içerisindeki iş tutumlarını ve ilgili değişkenleri açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Motivasyon, İş Tatmini ve Liderlik, Örgüt Kültürü, Stres ve Çatışma Yönetimi konularını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birey, Grup ve Örgüt düzeyinde ilgili konulara hakim olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgütsel davranış kavramını ve içerdiği disiplinleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Örgüt içinde birey ve kişilik kavramlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |