Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Programlama | YBS202 | 4 | 3 + 1 | 7,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Musa TURKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Yaygın kullanıma sahip programlama dillerinden birini kullanarak progamcılığın mantığının kavranmasını sağlamak ve öğrencilere temel seviyede prgramlama yapabilme becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Geliştirilen algoritmaların C# ortamında kodlanması, analizlerin yapılması ve sonuçlarının görsel çıktılara dönüştürülmesi. Yeni Algoritma Oluşturulması, Algoritmasın Programla Dili ile Uygulanması |
Ders Kaynakları |
Her Yönüyle C# Sefer Algan
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | C# ve .Nete Giriş, Derleyici Kavramı, İsim Alanları, .Net Kütüphanesi | Ders Laboratuar |
2 | İlk C# Programı, Programı Derleme ve Çalıştırma, Satır Satır C# Programı, Parantezlerin Anlamı, Değişkenler, Değişken Tanımalama, Temel Veri Türleri, Değer Tipi, Referans Tipleri | Ders Laboratuar |
3 | Tür Dönüşümü, Convert Sınıfı, Object Türü | Ders Laboratuar |
3 | Tür Dönüşümü, Convert Sınıfı, Object Türü | Ders Laboratuar |
5 | Operatörler, Aritmetik Operatörler, Karşılaştırma Operatörleri, is operatörü, Mantıksal Operatörler,Atama ve İşlemli Atam, Özel Amaçlı Operatörler, new operatörü, typeof operatörü | Ders Laboratuar |
6 | Akış Kontrol Mekanizmaları, Koşul İfadeleri. Döngü Yapıları, Atlama Deyimleri | Ders Laboratuar |
7 | Diziler, Döngülerle Diziler, Array Sınıfı, Çok Boyutlu Diziler | Ders Laboratuar |
8 | Metot Kavramı, Metot Bildirimi, Metot Parametresi Olarak Diziler, Opsiyonel Parametreli Metot, Özyinelemeli Metot, Main Metodu, Math Sınıfı Metotları | Ders Laboratuar |
9 | Metotların Aşırı Yüklenmesi, Metot İmzası Kavramı, İsimlendirilmiş Parametre Kullanımı, ref ve out Anahtar Kelimeleri | Ders Laboratuar |
9 | Sınıf Kavramı, Sınıf Bildirimi, Sınıfın Üyeleri, Sınıf Nesneleri Tanımlama, Sınıflara Metot Ekleme | Ders Laboratuar |
10 | Erişim Belirteçleri, get ve set Anahtar Kelimeleri, this Anahtar Kelimesi, Yapıcı Metotlar, Varsayılan Yapıcı Metot, Yıkıcı Metotlar, | Ders Laboratuar |
11 | Statik Sınıflar, Statik Üye Elemanlar, const ve readonly Anahtar Sözcülkeri, Sıngleton Nesneler, Yapılar, System.Enum Sınıfı | Ders Laboratuar |
12 | İsim Alanı Kavramı, İsim Alanı Bildirimi, using Anahtar Kelimesi, İç İçe İsim Alanları, Harici Takma İsim Kullanma, System İsim Alanı, | Ders Laboratuar |
13 | Temel I/O İşlemleri, Dosya ve Klasör İşlemleri, Dosya Yazma Okuma İşlemleri, BinaryWriter ve BinaryReader Sınıfları, FileStream Sınıfı, Temel Karakter Dizisi İşlemleri, Yazı Biçimlendirme, Düzenli İfadeler | Ders Laboratuar |
14 | Nesne Yönelimli Programlama, Kalıtım Kavramı, Nesne Kavramı, Sınıf Kütüphanesi Oluşturma, Türetme ve Temel Kavramlar, Türüyen Sınıf Nesneleri, Abstract Sınıflar, Interface Kavramı, Partial Class Kavramı | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesne Tabanlı Programla Dili Temellerini Öğrenir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel Programlama Yapıları Tanır, Döngü Kavramı, Karar Yapıları, Çok Boyutlu Dizi Kavramlarını bilir ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını bilir, Kalıtım, Türetme kavramlarını bilir ve uygular | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Sistem kütüphanelerini tanır ve kullanır, farklı kütüphaneleri referans ederek projede kullanabilir, bir probleme programla dilini kullanarak algoritma uygulayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Temel programlama kavramlarını tanır, derleyici, yorumlayıcı, IDE, geliştirme ortamı kavramlarını bilir ve kullanabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesne Tabanlı Programla Dili Temellerini Öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel Programlama Yapıları Tanır, Döngü Kavramı, Karar Yapıları, Çok Boyutlu Dizi Kavramlarını bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını bilir, Kalıtım, Türetme kavramlarını bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistem kütüphanelerini tanır ve kullanır, farklı kütüphaneleri referans ederek projede kullanabilir, bir probleme programla dilini kullanarak algoritma uygulayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel programlama kavramlarını tanır, derleyici, yorumlayıcı, IDE, geliştirme ortamı kavramlarını bilir ve kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |