Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi | MOS125 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU |
Ders Veren | Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK |
Amaç |
Bu dersin amacı kalite kavramındaki gelişim sürecini, yönetimde kalite anlayışının nasıl bir değişim gösterdiğini, Toplam kalite yönetimi (TKY)’ne geçiş programını ve uygulama esaslarını, Ulusal kalite ödüllerini, kurum ve kuruluşlara kazandırdıklarını, ISO 9001 KYS genel yapısı ve içeriğini, Müşteri kavramının günümüzdeki anlam ve önemini, Tedarikçilerle ilişkilerin düzenlenme esaslarını, TKY organizasyon yapısını, organizasyon unsurlarının yetki, görev ve sorumluluklarını, Ortak bir organizasyon kültürüne duyulan ihtiyacın gerekliliğini, Başarılı bir TKY uygulaması için yönetime katılmanın önemini, Öneri sistemini ve uygulama esaslarını; öğrencilerin öğrenmesini ve kavramasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Toplam kalitenin tarihçesi, tanımı, önemi, toplam kalitenin oluşması için gerekli şartlar, toplam kalite engelleri, Türkiye'de toplam kalite uygulamaları, sağlık hizmetlerinde toplam kalitenin önemi, gerçekleştirilme koşulları, engelleri, ortaya çıkabilecek engelleri aşma stratejileri ve İSO standartları ele alınır. |
Ders Kaynakları |
Şimşek, Hasan (2010) “Toplam Kalite Yönetimi”, Seçkin Yay., Ankara
Efil, İsmail (2010) “Toplam Kalite Yönetimi” Dora Yay., Bursa |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Örgütler, Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi | Ders |
2 | Toplam Kalite Tanımı ve Kapsamı | Ders |
3 | Toplam Kalitenin Öncüleri | Ders |
4 | TKY ilkeleri | Ders |
5 | Kurum Kültürü ve Kalite | Ders |
6 | Takım Çalışması ve Kalite | Ders |
7 | Takım Çalışması ve Kalite-2-Ara sınav | Ders |
8 | Kalite ve Liderlik | Ders |
9 | Kalite ve Planlama | Ders |
10 | Kalite ve Maliyet İlişkisi | Ders |
11 | Kalite İyileştirme Araçları ve Kalite Kontrol Çemberleri | Ders |
12 | Kalite Standartları ve ISO9001 KYS | Ders |
13 | Değişim Yönetimi, Kaizen Yaklaşımı ve PUKÖ | Ders |
14 | Sağlık Hizmetlerinde TKY ve akreditasyon | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sağlık Kurumlarında toplam kalite uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kalite kavramını anlama ve kavrama | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Kalite yönetim sistemlerini ve yararlarını öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlık Kurumlarında toplam kalite uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | 2 | - | - | 1 |
Kalite kavramını anlama ve kavrama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2 | - |
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama | - | - | - | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 2 | - | - |
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kalite yönetim sistemlerini ve yararlarını öğrenme | 1 | 1 | 2 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |