EN
  • Anasayfa
  • MOS125 Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MOS125 - Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi MOS125 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Pelin SENEMOĞLU
Ders Veren Öğr. Gör. Mustafa ZEYBEK
Amaç

Bu dersin amacı kalite kavramındaki gelişim sürecini, yönetimde kalite anlayışının nasıl bir değişim gösterdiğini, Toplam kalite yönetimi (TKY)’ne geçiş programını ve uygulama esaslarını, Ulusal kalite ödüllerini, kurum ve kuruluşlara kazandırdıklarını, ISO 9001 KYS genel yapısı ve içeriğini, Müşteri kavramının günümüzdeki anlam ve önemini, Tedarikçilerle ilişkilerin düzenlenme esaslarını, TKY organizasyon yapısını, organizasyon unsurlarının yetki, görev ve sorumluluklarını, Ortak bir organizasyon kültürüne duyulan ihtiyacın gerekliliğini, Başarılı bir TKY uygulaması için yönetime katılmanın önemini, Öneri sistemini ve uygulama esaslarını; öğrencilerin öğrenmesini ve kavramasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Toplam kalitenin tarihçesi, tanımı, önemi, toplam kalitenin oluşması için gerekli şartlar, toplam kalite engelleri, Türkiye'de toplam kalite uygulamaları, sağlık hizmetlerinde toplam kalitenin önemi, gerçekleştirilme koşulları, engelleri, ortaya çıkabilecek engelleri aşma stratejileri ve İSO standartları ele alınır.

Ders Kaynakları Şimşek, Hasan (2010) “Toplam Kalite Yönetimi”, Seçkin Yay., Ankara
Efil, İsmail (2010) “Toplam Kalite Yönetimi” Dora Yay., Bursa
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 58
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,27
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Örgütler, Yönetim ve Toplam Kalite Yönetimi Ders
2 Toplam Kalite Tanımı ve Kapsamı Ders
3 Toplam Kalitenin Öncüleri Ders
4 TKY ilkeleri Ders
5 Kurum Kültürü ve Kalite Ders
6 Takım Çalışması ve Kalite Ders
7 Takım Çalışması ve Kalite-2-Ara sınav Ders
8 Kalite ve Liderlik Ders
9 Kalite ve Planlama Ders
10 Kalite ve Maliyet İlişkisi Ders
11 Kalite İyileştirme Araçları ve Kalite Kontrol Çemberleri Ders
12 Kalite Standartları ve ISO9001 KYS Ders
13 Değişim Yönetimi, Kaizen Yaklaşımı ve PUKÖ Ders
14 Sağlık Hizmetlerinde TKY ve akreditasyon Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sağlık Kurumlarında toplam kalite uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kalite kavramını anlama ve kavrama Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kalite yönetim sistemlerini ve yararlarını öğrenme Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Sağlık Kurumlarında toplam kalite uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - 1 - 1 2 - - 1
Kalite kavramını anlama ve kavrama - - - - - - - - - - - - 2 -
Kalite ve kurum kültürü arasındaki ilişkiyi anlama - - - 1 1 1 1 1 1 - - 2 - -
Kalite yönetimi ve kalite çemberlerini öğrenme - - - - - - - - - - - - - -
Kalite yönetim sistemlerini ve yararlarını öğrenme 1 1 2 1 - - - - - - - - - -