Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modern Biyoloji | CGB107 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sözlü anlatım, tartışma, beyin fırtınası,grup çalışması |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Fadime ÖZDEMİR |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM |
Amaç |
Canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre ile olan ilişkilerinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Bu ders kapsamında canlıların çeşitliliği, hücre ve dokularının yapısal ve işlevsel özellikleri, evrimleri, canlılarda kalıtım, canlılarda geçen biyokimyasal olaylar ve canlıların birbirleri ve cansız çevre konuları yer verilmiştir. |
Ders Kaynakları |
Biology- Campbell Reece
Moleculer Biology-David P. Clark |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
15 | Sinir Sistemi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
16 | Sinir Sistemi Final Sınavı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyoloji ile ilgili kavramları bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hücrenin yapı ve işleyişini bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Genetik ve ilgili kavramları bilir | Sözlü Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
İnsan vücudunu, organları ve sistemleri bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyoloji ile ilgili kavramları bilir | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 |
Hücrenin yapı ve işleyişini bilir | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 |
Genetik ve ilgili kavramları bilir | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 |
İnsan vücudunu, organları ve sistemleri bilir | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 |