EN
  • Anasayfa
  • ÇOCUK GELİŞİMİ ( SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ )

  • EN

1. Yarıyıl

Ders Adı PÇ 1 PÇ 2
ATA101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I - - - - - - - - - - - - - - -
CGB101 Gelişim Psikolojisi I 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB103 Anatomi 3,9 3 4,7 1 1 2,8 1 1,4 4,2 1 1 1 1 5 1
CGB105 Sosyoloji 2,8 2,2 1 1,8 4,4 1 2 2,2 3,2 1 5 1,6 1,6 1,2 1
CGB107 Modern Biyoloji 5 5 2 3 3 4 2 5 4 5 5 2 3 4 4
CGB109 Fizyoloji - - - - - - - - - - - - - - -
CGB111 Temel Matematik 5 4 3 3

2. Yarıyıl

Ders Adı PÇ 1 PÇ 2
ATA102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II - - - - - - - - - - - - - - -
CGB102 Gelişim Psikolojisi II 3 3 5 3 5 3 3 3 3 2 4 3 3 3 3
CGB104 Genel Psikoloji - - - - - - - - - - - - - - -
CGB106 Çocuk Edebiyatı 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB108 Çocuk ve Hukuk 3,4 3,1 3,6 3,2 3,4 3,2 3,5 2,9 2,6 2,8 3,3 3,8 3,8 3,8 3,9
CGB110 Çocuk ve Oyun - - - - - - - - - - - - - - -
CGB112 Risk Altındaki Çocuklar ve Gençler 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ENG102 İngilizce II - - - - - - - 5 - - - - - - -
TRK102 Türk Dili II - - - - - - - - - - - - - - -
2. Yarıyıl Seçmeli Dersler
TOS190 Akademik Türkçe - - - - - - - - - - - - - - -

3. Yarıyıl

Ders Adı PÇ 1 PÇ 2
CGB201 Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları - - - - - - - - - - - - - - -
CGB203 Nörolojik Gelişim - - - - - - - - - - - - - - -
CGB205 Erken Çocukluk Eğitim Yaklaşımları 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB207 Sanat ve Yaratıcılık - - - - - - - - - - - - - - -
CGB209 Bebeklik Döneminde Gelişim 3,2 3 2,8 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 4,2 -
CGB217 Erken Müdahale 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3. Yarıyıl Seçmeli Dersler
BŞÜ100 Ders Dışı Etkinlik - - - - - - - - - - - - - - -
CGB213 Mesleki İngilizce I 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB219 Ağız ve Diş Sağlığı ve Erken Koruyucu Uygulamaları - - - - - - - - - - - - - - -
CGB221 Gelişimsel Psikopatoloji - - - - - - - - - - - - - - -
CGB225 Erken Çocukluk Döneminde Açık Alan Eğitimi - - - - - - - - - - - - - - -
CGB227 Kariyer Gelişimi - - - - - - - - - - - - - - -
CGB229 Akıl ve Zeka Oyunları - - - - - - - - - - - - - - -
TOS117 Gönüllülük Çalışmaları 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
TOS120 İşaret Dili - - - - - - - - - - - - - - -

4. Yarıyıl

Ders Adı PÇ 1 PÇ 2
CGB202 Anne ve Çocuk Beslenmesi 1 2 2 2 3 2 4 1 5 4 1 2 1 1 1
CGB204 Erken Çocukluk Döneminde Gelişim - - - - - - - - - - - - - - -
CGB206 Çocuk Ruh Sağlığı - - - - - - - - - - - - - - -
CGB208 Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerine Giriş 4 4 4 4 2 3 3 3 4 1 5 4 2 2 2
CGB210 Fen ve Matematik Eğitimi 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4,8 5 5 5
CGB212 Çocukla İletişim - - - - - - - - - - - - - - -
4. Yarıyıl Seçmeli Dersler
BŞÜ100 Ders Dışı Etkinlik - - - - - - - - - - - - - - -
CGB214 Mesleki İngilizce II 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB216 İlk Yardım - - - - - - - - - - - - - - -
CGB218 İş Sağlığı ve Güvenliği - - - - - - - - - - - - - - -
CGB220 Türk Eğitim Tarihi - - - - - - - - - - - - - - -
CGB224 Erken Çocukluk Döneminde Duyu Eğitimi - - - - - - - - - - - - - - -
PFE202 Eğitime Giriş (Pedagojik Formasyon) - - - - - - - - - - - - - - -
PFE204 Eğitim Psikolojisi (Pedagojik Formasyon) - - - - - - - - - - - - - - -
SAS103 Resim - - - - - - - - - - - - - - -
TOS160 Etik ve İnsani Değerler - - - - - - - - - - - - - - -

5. Yarıyıl

Ders Adı PÇ 1 PÇ 2
CGB303 Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında Çocuklar - - - - - - - - - - - - - - -
CGB305 Erken Çocukluk Eğitiminde Program Geliştirme 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB307 Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi I 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6
CGB309 Bilimsel Araştırma Yöntemleri 4 4 3 3 3 3 4 4 3 5 4 4 3 3 3
CGB311 Çocuk Gelişimi Alan Uygulaması I 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB313 Materyal Geliştirme - - - - - - - - - - - - - - -
5. Yarıyıl Seçmeli Dersler
CGB315 Proje Yönetimi I - - - - - - - - - - - - - - -
CGB325 Çocuk ve Drama 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2
CGB327 Beyin Gelişimi - - - - - - - - - - - - - - -
CGB329 Aile Yaşam Döngüsü ve Aile İçi İlişkiler - - - - - - - - - - - - - - -
CGB331 Okul Döneminde Büyüme ve Gelişme - - - - - - - - - - - - - - -
PFE301 Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) 5 5 - - - - - - - - - - - - -
PFE303 Öğretim Teknolojileri (Pedagojik Formasyon) - - - - - - - - - - - - - - -
TOS202 Satranç 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4

6. Yarıyıl

Ders Adı PÇ 1 PÇ 2
CGB302 İstatistiğe Giriş 5 5 5 1 5 5 1 1 1 1 5 1 1 1 1
CGB304 Ergenlik Döneminde Gelişim 5 2 5 2,8 4 4 5 4 5 5 4 4 4 4 2
CGB306 Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi II 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6 4,6
CGB308 Çocuk ve Müzik - - - - - - - - - - - - - - -
CGB312 Ergenlik Psikolojisi - - - - - - - - - - - - - - -
CGB314 Çocuk Gelişimi Alan Uygulaması II 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
6. Yarıyıl Seçmeli Dersler
CGB316 Çocuk ve Dijital Medya - - - - - - - - - - - - - - -
CGB318 Proje Yönetimi II - - - - - - - - - - - - - - -
CGB326 Teknoloji Destekli Eğitim - - - - - - - - - - - - - - -
CGB328 Erken Çocukluk Dönemi Değerler Eğitimi - - - - - - - - - - - - - - -
CGB330 Çocuk ve Spor 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB332 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi - - - - - - - - - - - - - - -
PFE302 Sınıf Yönetimi (Pedagojik Formasyon) 1 1 3 1 1 3 2 2 1 4 5 3 4 1 1
PFE304 Özel Öğretim Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) - - - - - - - - - - - - - - -
TOS228 Sağlık Sosyolojisi - - - - - - - - - - - - - - -

7. Yarıyıl

Ders Adı PÇ 1 PÇ 2
CGB403 Davranış Bozuklukları - - - - - - - - - - - - - - -
CGB405 Okul Öncesi Eğitimi Uygulaması 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
CGB409 Özel Eğitim Uygulaması 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2 4,2
CGB413 Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi - - - - - - - - - - - - - - -
7. Yarıyıl Seçmeli Dersler
BŞÜ100 Ders Dışı Etkinlik - - - - - - - - - - - - - - -
CGB407 Üstün Yetenekli Çocuklar - - - - - - - - - - - - - - -
CGB411 Kurum Yönetimi - - - - - - - - - - - - - - -
CGB421 İletişim - - - - - - - - - - - - - - -
CGB423 Anne ve Çocuk Sağlığı 3,4 3,8 4 1,8 2 2,6 2,4 2,2 2,2 0,8 0,4 2,2 2,2 5 0,2
PFE401 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon) 2,8 2,6 2 2 1 2 4,6 3 3 2 2 2 2 1 3
PFE403 Rehberlik ve Özel Eğitim (Pedagojik Formasyon) - - - - - - - - - - - - - - -
SAS133 Ebeveynliğe Hazırlık - - - - - - - - - - - - - - -
TOS116 Beden Eğitimi ve Spor 5 5 5 5 - - - - - - - - - - -
TOS223 Diksiyon - - - - - - - - - - - - - - -
TOS230 Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları 3 3 1,6 1 3,8 1,8 3 3 3,8 1 5 1,4 2,6 2,6 1

8. Yarıyıl

Ders Adı PÇ 1 PÇ 2
CGB402 Çocuk Gelişiminde Güncel Araştırmalar - - - - - - - - - - - - - - -
CGB404 Çocukluk Dönemi Gelişim Teorileri - - - - - - - - - - - - - - -
CGB410 Çocukları Eğitsel Değerlendirme ve Tanıma Teknikleri 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8 4,8
CGB416 Aile Danışmanlığı 4 2 4 4 3 2 5 2 3 1 4 4 4 3 2
8. Yarıyıl Seçmeli Dersler
BŞÜ100 Ders Dışı Etkinlik - - - - - - - - - - - - - - -
CGB412 Erken Yıllarda Oyun Gelişimi - - - - - - - - - - - - - - -
CGB418 Çocuk Animatörlüğü - - - - - - - - - - - - - - -
CGB420 Çocuk Yayıncılığı - - - - - - - - - - - - - - -
CGB422 Nitel Araştırma Yöntemleri - - - - - - - - - - - - - - -
PFE402 Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon) - - - - - - - - - - - - - - -
TOS119 Herkes İçin Spor 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
TOS402 Satranç Teorisi - - - - - - - - - - - - - - -
Ders - Program Çıktıları İlişkileri
Program Çıktıları Etkilediği Yüzde
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmelidir. 7,59
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli, sorunları tanımlayabilmeli, analiz edebilmeli, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmelidir. 7,29
Çocukların gelişim özellikleri, çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi, çocukla iletişim, aile eğitimi, program hazırlama ve değerlendirmeye yönelik ölçme yöntem ve teknikleri, eğitim ortamını düzenleme gibi konularda bilgilerini kullanabilmelidir. 7,20
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmelidir. 6,48
Çocuk gelişimi konusunda toplumu bilinçlendirmeye yönelik çalışmalar yapabilmelidir. 6,62
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeli, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmeli ve karşılayabilmelidir. 6,52
Çocuk gelişimi alanındaki mesleki sorumluluklarının bir gereği olarak çocuk ve aileye yönelik uygun değerlendirme yaklaşımlarını belirleyebilmelidir. 6,66
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilmeli, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmelidir. 6,62
Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirebilmelidir. 6,77
Meslek etiğine uygun şekilde davranabilmelidir. 6,26
Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilmeli, yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olabilmelidir. 7,02
Risk altında olan çocuk ve aileleri belirleyebilmeli ve uygun birimlere yönlendirebilmelidir. 6,36
Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurabilmeli ve iletişimini sürdürebilmelidir. 6,33
Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmalıdır. 6,49
Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal ve malzemeleri kullanabilmelidir. 5,80