Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizyoloji | CGB109 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Berrin ÇELİK |
Ders Veren | Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM |
Amaç |
Sağlıklı bireylerde vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin normal çalışma ilkelerinin öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Vücut hücre, doku, organ ve sistemlerin fizyolojisinin anlatılmasıdır |
Ders Kaynakları |
A.C. Guyton& Hall, Textbook of Medical Physiology
Tıbbi Fizyoloji. Güneş kitapevi. Guyton, AC. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 50 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hücre ve genel fizyoloji | |
1 | Hücre ve genel fizyoloji | |
3 | İskelet-kas sistemi fizyolojisi | |
5 | Endokrin sistem fizyolojisi | |
5 | Endokrin sistem fizyolojisi | |
6 | Solunum sistemi fizyolojisi | |
7 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi | |
8 | Ara sınavı | |
9 | Renal fizyoloji | |
9 | Renal fizyoloji | |
11 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi | |
11 | Gastrointestinal sistem fizyolojisi | |
14 | Sinir sistemi fizyolojisi | |
14 | Sinir sistemi fizyolojisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar | |||
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki (canlılığın sürdürülebilmesi için) işlevlerini açıklar | |||
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar | |||
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar | |||
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir bütün olarak organizmanın çevreyle olan ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin sağlıklı bireylerdeki (canlılığın sürdürülebilmesi için) işlevlerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vücuttaki tüm hücre, doku, organ ve sistemlerin çalışma mekanizmalarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Organizmanın bölümleri (hücre-doku-organ-sistem) arasındaki iletişimi ve etkileşimi açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Vücuttaki hücre, doku, organ ve sistemlerde oluşabilecek işlev bozukluklarında görülebilecek patolojiler hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |