EN
  • Anasayfa
  • CGB110 Çocuk ve Oyun (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
CGB110 - Çocuk ve Oyun
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk ve Oyun CGB110 2 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Raif ZİLELİ
Ders Veren
Amaç

Çocuğun gelişimi, öğrenmesi, sosyalleşmesi ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgilendirme yapmak.

Ders İçeriği

Oyunun tanımı, türleri, oyunla ilgili kuramlar ve sınıflandırmalar, oyun alanlarına ilişkin sınıflandırmalar, oyun ve öğrenme, ülkemizin farklı bölgelerinde oynanan yöresel çocuk oyunları ve oyuncak oyun materyallerinin işlevi ve oyuncak güvenliği.

Ders Kaynakları Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul
Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London.
Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul
Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA.
Pehlivan, H. (2012). Oyun ve Öğrenme. Anı Yayıncılık, Ankara
MEB (2010). Çocuk Oyunları. MEB Yayınları, Ankara
Özdoğan, B. (2014). Çocuk ve Oyun. Anı Yayıncılık, Ankara
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 92
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,61
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, ders tanıtımı ve giriş
2 Oyunun tarihçesi ve tanımı
3 Oyunun özellikleri, oyunu etkileyen faktörler, gelişim alanları ve oyun
4 Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları
5 Oyun kuramları
6 Oyunlara ilişkin sınıflandırmalar
7 Ara sınav
8 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu
9 Oyuncak ve oyun materyalleri seçimi
10 Oyun alanları
11 Oyun ve öğrenme
8 Yöresel oyun derlemelerinin sunumu
13 Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme
14 Eğitsel amaçlı oyunlar
15 Final
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Oyunun tarihsel gelişimini açıklar.
Eğitsel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.
Oyunun özelliklerini ve oyunu etkileyen etmeleri bilir.
Oyun ile ilgili sınıflamaları bilir ve tartışır.
Gelişim dönmelerine göre oyunlarda oynanan oyuncakları bilir.
Oyunla ilgili kuramları tartışır.
Oyunu tanımlar.
Oyun ve öğrenme ilişkisi arasında bağ kurar.
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunları ile ilgili araştırma yapar, yazılı hale getirir ve sunar.
Gelişim alanları ile oyunu ilişkilendirir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Oyunun tarihsel gelişimini açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Eğitsel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Oyunun özelliklerini ve oyunu etkileyen etmeleri bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Oyun ile ilgili sınıflamaları bilir ve tartışır. - - - - - - - - - - - - - - -
Gelişim dönmelerine göre oyunlarda oynanan oyuncakları bilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Oyunla ilgili kuramları tartışır. - - - - - - - - - - - - - - -
Oyunu tanımlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Oyun ve öğrenme ilişkisi arasında bağ kurar. - - - - - - - - - - - - - - -
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunları ile ilgili araştırma yapar, yazılı hale getirir ve sunar. - - - - - - - - - - - - - - -
Gelişim alanları ile oyunu ilişkilendirir. - - - - - - - - - - - - - - -