Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Oyun | CGB110 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Raif ZİLELİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Çocuğun gelişimi, öğrenmesi, sosyalleşmesi ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgilendirme yapmak. |
Ders İçeriği |
Oyunun tanımı, türleri, oyunla ilgili kuramlar ve sınıflandırmalar, oyun alanlarına ilişkin sınıflandırmalar, oyun ve öğrenme, ülkemizin farklı bölgelerinde oynanan yöresel çocuk oyunları ve oyuncak oyun materyallerinin işlevi ve oyuncak güvenliği. |
Ders Kaynakları |
Aral, N., Görsoy, F. Ve Köksal, A. (2000) Okul öncesi Eğitiminde Oyun, YA-PA Yayınları, İstanbul
Sheridan, M. (1999) Play in Early Childhood, Routledge, London. Dönmez, N.B. (1992) Oyun Kitabı, Esin Yayınevi, İstanbul Hughes, F. (2010) Children, Play and Development, Sage Publications, USA. Pehlivan, H. (2012). Oyun ve Öğrenme. Anı Yayıncılık, Ankara MEB (2010). Çocuk Oyunları. MEB Yayınları, Ankara Özdoğan, B. (2014). Çocuk ve Oyun. Anı Yayıncılık, Ankara |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | |
2 | Oyunun tarihçesi ve tanımı | |
3 | Oyunun özellikleri, oyunu etkileyen faktörler, gelişim alanları ve oyun | |
4 | Oyunun farklı gelişim alanlarına göre çocuğun gelişimine katkıları | |
5 | Oyun kuramları | |
6 | Oyunlara ilişkin sınıflandırmalar | |
7 | Ara sınav | |
8 | Yöresel oyun derlemelerinin sunumu | |
9 | Oyuncak ve oyun materyalleri seçimi | |
10 | Oyun alanları | |
11 | Oyun ve öğrenme | |
8 | Yöresel oyun derlemelerinin sunumu | |
13 | Gelişim Alanlarını Destekleyici Oyun Geliştirme/Önerme | |
14 | Eğitsel amaçlı oyunlar | |
15 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Oyunun tarihsel gelişimini açıklar. | |||
Eğitsel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Oyunun özelliklerini ve oyunu etkileyen etmeleri bilir. | |||
Oyun ile ilgili sınıflamaları bilir ve tartışır. | |||
Gelişim dönmelerine göre oyunlarda oynanan oyuncakları bilir. | |||
Oyunla ilgili kuramları tartışır. | |||
Oyunu tanımlar. | |||
Oyun ve öğrenme ilişkisi arasında bağ kurar. | |||
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunları ile ilgili araştırma yapar, yazılı hale getirir ve sunar. | |||
Gelişim alanları ile oyunu ilişkilendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Oyunun tarihsel gelişimini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Eğitsel oyunlar hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyunun özelliklerini ve oyunu etkileyen etmeleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyun ile ilgili sınıflamaları bilir ve tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişim dönmelerine göre oyunlarda oynanan oyuncakları bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyunla ilgili kuramları tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyunu tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Oyun ve öğrenme ilişkisi arasında bağ kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunları ile ilgili araştırma yapar, yazılı hale getirir ve sunar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişim alanları ile oyunu ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |