Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | CGB201 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, ödev sunumu |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE |
Ders Veren | Doç. Dr. Medera HALMATOV |
Amaç |
Çocuk sağlığını etkileyen faktörler, çocuklarda sık görülen hastalıklar ve kazalar ile ilgili yeterlilikleri öğrencilere kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Dünyada ve ülkemizde çocuk sağlığının durumu, çocuk sağlığının önemi ve etkileyen faktörler, çocukluk döneminde görülen hastalıklar ve kazalar, çocuklarda ilk yardım |
Ders Kaynakları |
Ed.:Zeynep Conk, Zümrüt Başbakkal, Hatice Bal Yılmaz, Bahire Bolışık. Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013.
Yurdagül Erdem. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi - Çocuk Hastalıkları, Genişletilmiş 5. Baskı, Vize Yayıncılık, Ankara, 2017 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 11 | 22 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 13 | 26 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 10 | 10 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuk Sağlığı Kavramı ve Önemi | |
2 | Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi | |
3 | Çocuk Sağlığı Konusunda Kişilerarası İşbirliği - Okulda Çocuk Sağlığını Koruyucu Tedbirler | |
4 | Hasta Çocuğun Özelliklerini Tanımak | |
5 | Sindirim Sistemi Sorunu Olan Çocuk – Solunum Sistem Sorunu Olan Çocuk | |
6 | Kalp, Kan Dolaşımına İlişkin Sorunlar, Üriner Sisteme İlişkin Sorunlar, Göz-Kulağa İlişkin Sorunlar | |
7 | Endokrin Sisteme İlişkin Sorunlar, Deri ile İlişkili Sorunlar | |
8 | Yarıyıl içi sınav, Kemikler, Kaslar ve Eklemlere İlişkin Sorunlar, Beyin ve Sinir Sistemine İlişkin Sorunlar | Ders |
9 | Kemikler, Kaslar ve Eklemlere İlişkin Sorunlar, Beyin ve Sinir Sistemine İlişkin Sorunlar | |
10 | Kan Hastalıklarına İlişkin Sorunlar, Genetik ve Metabolik Sorunlar | |
11 | Ruh Sağlığına İlişkin Sorunlar | |
12 | Çocuklarda Bazı Enfeksiyöz Hastalıklar, Bağışıklık | |
13 | Adölesanda Riskli Sağlık Davranışları | |
14 | Çocuklarda Kaza ve Yaralanmalar ve İlk yardım |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, çocukları kazalardan koruma yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, çocuklarda sık görülen sağlık problemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörleri bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, çocuklarda ilk yardım girişimlerini uygulayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenci, çocuklarda hastalıklardan korunma yöntemlerini ve çocukluk dönemi aşılarını bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, çocukları kazalardan koruma yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, çocuklarda sık görülen sağlık problemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, çocuk sağlığını etkileyen faktörleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, çocuklarda ilk yardım girişimlerini uygulayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci, çocuklarda hastalıklardan korunma yöntemlerini ve çocukluk dönemi aşılarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |