Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nörolojik Gelişim | CGB203 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Neşe MERCAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin Erdem AK Prof. Dr. Mehmet YILDIRIM |
Amaç |
beyin ve sinir sisteminin öğrenci tarafından tanınması ve fonksiyonel büyüme ve gelişmenin öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
çocukta beyin ve sinir sisteminin embriyolojik gelişimi, anatomisi, fonksiyonel gelişimi psikonorolojik ve davranışsal gelişim |
Ders Kaynakları |
Öğretim Üyesi Notları
Temel Gelişimsel Çocuk Nörolojisi. Kalbiye Yalaz Genişletilmiş 2. Baskı. Hipokrat Kitabevi. 2018 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 7 | 21 |
Final | Final | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Embriyoloji | Tartışmalı Ders |
2 | Nörolojinin çocuk gelişimi ile ilişkisi | Tartışmalı Ders |
3 | Sinir sisteminin yapısını ve işlevi | Tartışmalı Ders |
3 | Sinir sisteminin yapısını ve işlevi | Tartışmalı Ders |
5 | Beyin gelişimi ve beyin gelişiminde etkili olan faktörler | Tartışmalı Ders |
6 | Beyin hasarları | Tartışmalı Ders |
8 | Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozukluklar | Tartışmalı Ders |
8 | Beyin hasarları sonucu oluşan gelişimsel ve nörolojik bozukluklar | Tartışmalı Ders |
10 | Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri | Tartışmalı Ders |
10 | Nörolojik bozukluklar nedeniyle oluşan ruh sağlığı sorunları ve çözüm önerileri | Tartışmalı Ders |
11 | Nörolojik bozukluklar ve özellikleri | Tartışmalı Ders |
13 | Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
13 | Nörolojik bozuklukların tedavi yaklaşımları | Tartışmalı Ders |
14 | Dersin Özetlenmesi ve Değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuğun fizyolojik gelişimini görüp değerlendirebilmek. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Temel nörolojik bilgisine sahip olmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuğun fizyolojik gelişimini görüp değerlendirebilmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel nörolojik bilgisine sahip olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |