Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bebeklik Döneminde Gelişim | CGB209 | 3 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze-Online |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hamide ZENGİN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK |
Amaç |
Bebeklerin gelişimine ilişkin kavram ve kuramlar, bebeklerin gelişim özellikleri, bebeklerin gelişimlerini destekleme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Bebeklerin gelişimine ilişkin temel kavram ve kuramlar, doğum öncesi gelişim ve doğum, bebeklerin gelişim alanlarına göre gelişim özellikleri, bebeklerin gelişimlerini destekleme konularına yer verilmiştir. |
Ders Kaynakları |
Deniz, M. E. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Pegem Akademi.
Yıldız Bıçakçı, M. (2015). Bebeklik ve İlk Çocukluk Döneminde (0-36 Ay) Gelişim Duyuların Gelişimi ve Desteklenmesi. Ankara: Eğiten Kitap. Trawick-Swith, J. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Nobel Akademik Yayıncılık Turan, F., İpek Yükselen, A. (2017). Çocuk Gelişimi 1 Bebeklik Döneminde Gelişim. Ankara: Hedef Yayıncılık. Köksal Akyol, A. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I. Ankara: Anı Yayıncılık. Deniz, M. E. (2008). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Maya Akademi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Gelişim ile ilgili temel kavramlar, | |
2 | Gelişime etki eden faktörler, | |
3 | Doğum öncesi gelişim ve doğum, | |
4 | Bebeklik döneminde fiziksel gelişim özellikleri, | |
5 | Bebeklik döneminde motor gelişim özellikleri, | |
6 | Bebeklik döneminde bilişsel gelişim özellikleri, | |
7 | Bebeklik döneminde bilişsel gelişim özellikleri, | |
8 | Ara sınav-Bebeklik döneminde dil gelişim özellikleri | Ders |
9 | Bebeklik döneminde dil gelişim özellikleri, | |
10 | Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim özellikleri, | |
10 | Bebeklik döneminde sosyal-duygusal gelişim özellikleri, | |
12 | Cinsel gelişim özellikleri, | |
13 | Bebeğin gelişiminin değerlendirilmesi, | |
14 | Bebeğin gelişiminin desteklenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bebeklik dönemine ilişkin kavram ve kuramları bilir ve gelişimi etkileyen faktörleri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimin önemini ve bu dönemlerin özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bebeklerin gelişim sürecini izler ve değerlendirir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bebeğin gelişimini desteklemek için ailelere öneriler sunar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bebeklik döneminin gelişim özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bebeklik dönemine ilişkin kavram ve kuramları bilir ve gelişimi etkileyen faktörleri açıklar. | 5 | 0 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Doğum öncesi ve doğum sonrası gelişimin önemini ve bu dönemlerin özelliklerini açıklar. | 2 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Bebeklerin gelişim sürecini izler ve değerlendirir. | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bebeğin gelişimini desteklemek için ailelere öneriler sunar. | 4 | 0 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bebeklik döneminin gelişim özelliklerini açıklar. | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |