Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Ruh Sağlığı | CGB206 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Neşe MERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilerin çocuğu tanıma, savunma mekanizmaları, çocukları tanıma teknikleri, ruhsal sorunlar ve problem çözme becerileri, çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanıma, çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konularında bilgilenmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ruh Sağlığının Tanımı ve Önemi, Ruh Sağlığına Etki Eden Etmenler, Çocukların Yaşadığı Özel Durumların Ruh Sağlığına Etkisi, Savunma Mekanizmaları, Ruh Sağlığı İle İlgili Kuramlar, Çocuklarda Görülen Ruhsal Bozukluklar, Çocuklarda Görülen Duygusal Bozukluklar, Çocuklukta Görülen Davranış ve Uyum Sorunları, Çocuk Ruh Sağlığında Kullanılan Yöntemler, Çocuklarda Dengeli Kişilik Oluşturma |
Ders Kaynakları |
Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları. • Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar• Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. Nobel Yayıncılık.
Yörükoğlu, A. 2010. Çocuk Ruh Sağlığı. Özgür yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 3 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 6 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 3 | 2 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 3 | 3 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,24 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çocuk ruh sağlığı tanımı, tarihçesi, temel kavramlar ve kuramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler | Tartışmalı Ders |
3 | Çocuk ruh sağlığında gelişim dönemlerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Entelektüel Yetiyitimi | Tartışmalı Ders |
5 | Otistik Spektrum Bozuklukları | Tartışmalı Ders |
6 | Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu | Tartışmalı Ders |
7 | Davranım Bozukluğu | |
8 | Karşı Gelme Bozukluğu | Tartışmalı Ders |
9 | Tik Bozuklukları | Tartışmalı Ders |
10 | Özgül Öğrenme Bozukluğu | Tartışmalı Ders |
11 | Çocuk ve ergenlerde şizofreni | Tartışmalı Ders |
12 | Çocuk ve ergenlerde bipolar bozukluğu | Tartışmalı Ders |
13 | Ayrılma Anksiyete | Tartışmalı Ders |
14 | Yeme ve Uyku Bozuklukları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Savunma mekanizmalarını tanımlayabilecektir | |||
Ruh sağlığının tanımlayıp önemini açıklayabilecektir. | |||
Çocuklardaki davranış ve uyum sorunlarının nedenlerini açıklayabilecektir. | |||
Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma yöntemlerini açıklayabilecektir. | |||
Çocuğu tanıma tekniklerini açıklayabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Savunma mekanizmalarını tanımlayabilecektir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ruh sağlığının tanımlayıp önemini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuklardaki davranış ve uyum sorunlarının nedenlerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma yöntemlerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuğu tanıma tekniklerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |