Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerine Giriş | CGB208 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Neşe MERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilerin, Erken Çocuklukta Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri konusunda bilgi edinmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik İlkeleri, Rehberlik Ve Psikolojik Danışma Arasındaki Farklar, Rehberlik Yaklaşımları, Geleneksel ve Gelişimsel Rehberlik, Kişisel, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik, Psikolojik Danışma Ve Rehberlik Kuramları, Temel Danışmanlık Ve Rehberlik Becerileri, Okul öncesinde Rehberlik Hizmetleri, Okul Öncesi Dönemindeki Çocuklarla Psikolojik Danışma, Krize Müdahale Ve Konsültasyon, Çocukla İletişim, Okul Öncesindeki Çocuklara Yönelik Davranışsal Müdahaleler |
Ders Kaynakları |
Türk Psikolojik danışma ve Rehberlik Derneği (2014). Psikolojik danışma ve Rehberlik Alanında Çalışanlar İçin Etik Kurallar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Arasındaki Farklar | Tartışmalı Ders |
2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik İlkeleri | Tartışmalı Ders |
3 | Rehberlik Yaklaşımları (Geleneksel ve Gelişimsel Yaklaşım | Tartışmalı Ders |
4 | Kişisel, Eğitsel Ve Mesleki Rehberlik | Tartışmalı Ders |
5 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kuramları | Tartışmalı Ders |
5 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kuramları | Tartışmalı Ders |
8 | Temel Danışmanlık ve Rehberlik Becerileri | Tartışmalı Ders |
8 | Temel Danışmanlık ve Rehberlik Becerileri | Tartışmalı Ders |
9 | Okul öncesinde Rehberlik Hizmetleri | Tartışmalı Ders |
10 | Krize Müdahale ve Konsültasyon | Tartışmalı Ders |
11 | Çocukla İletişim | Tartışmalı Ders |
14 | Okul Öncesindeki Çocuklara Yönelik Davranışsal Müdahaleler | Tartışmalı Ders |
14 | Okul Öncesindeki Çocuklara Yönelik Davranışsal Müdahaleler | Tartışmalı Ders |
14 | Okul Öncesindeki Çocuklara Yönelik Davranışsal Müdahaleler | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kriz durumlarına müdahale edebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik ilkelerini açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Geleneksel ve gelişimsel rehberlik arasındaki farkı açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik uygulamaları yapabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik kuramlarını açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kriz durumlarına müdahale edebilecektir. | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 |
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik ilkelerini açıklayabilecektir. | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 |
Geleneksel ve gelişimsel rehberlik arasındaki farkı açıklayabilecektir. | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 |
Kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik uygulamaları yapabilecektir. | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik kuramlarını açıklayabilecektir. | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 |