Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocukla İletişim | CGB212 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Neşe MERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin genel olarak kişiler arası iletişim ve özelde ise çocukla etkili bir iletişim için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmasını sağlamak |
Ders İçeriği |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiler doğrultusunda, farklı yöntem ve araçlarla tipik ve tipik çocukları gelişimsel değerlendirme ve destek programları hazırlama, aile danışmanlığı yapma ve toplumu bilgilendirme, ana baba çocuk ilişkisi, İletişimin Tanımı ve İletişim Türleri, İletişim Yöntemleri, İletişim Engelleri, Etkin Dinleme, Ben Dili-Sen Dili, Etkili İletişim, Çocuklarla Etkili İletişim, Çocuğun Yakın Çevresiyle İletişim, İş Yaşamında İletişim, Kişilerarası İletişim. |
Ders Kaynakları |
Çağdaş, Aysel ve Seçer, Zarife, 2008. Anne Baba Eğitimi, Kök Yayıncılık, Ankara
ÖNDER, A. Ailede iletişim"ı."konuşarak ve dinleyerek anlaşalım" MORPA KÜLTÜR YAYINLARI 2007 NaVaro, L. (1999). Gerçekten beni duyuyor musun, sistem Yayınları Çocuklarla Doğru iletişim, Boyut Yayınları, 2011 İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 3 | 3 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 2 | 4 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 4 | 4 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişimin Tanımı, İletişim türleri | Tartışmalı Ders |
2 | İletişim yöntemleri, iletişim engelleri | Tartışmalı Ders |
3 | Etkin dinleme | Tartışmalı Ders |
4 | Etkin Dinleme | Tartışmalı Ders |
5 | Çatışma çözümleri | Tartışmalı Ders |
6 | Ben Dili-Sen Dili | Tartışmalı Ders |
7 | Ana-baba çocuk ilişkisi | Tartışmalı Ders |
8 | Ana-baba Çocuk İletişiminin Önemi | Tartışmalı Ders |
9 | Ana-baba Tutumları | Tartışmalı Ders |
10 | Okulda iletişim | Tartışmalı Ders |
11 | Çocuğun sorularını yanıtlama, Güven ve Sorumluluk duygusu | Tartışmalı Ders |
12 | Çocuk eğitiminde disiplin | Tartışmalı Ders |
13 | Çocuk-Genç ile Aile ilişkileri | Tartışmalı Ders |
14 | İletişimde güvengenlik | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Aile içi iletişimde, açık ben dili kullanan, empatik, kabul edici iletişim yaklaşımlarını bilecek ve sergileyecekler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuğun sorumluluk duyusunu kazanmasını, kendini ifade edebilmesini sağlayabilecek ve disiplinin boyutlarını kavrayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuğun yakın çevresiyle etkili iletişim kurabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocukla etkili iletişim kurabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İletişim engellerini fark edebilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aile içi iletişimde, açık ben dili kullanan, empatik, kabul edici iletişim yaklaşımlarını bilecek ve sergileyecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuğun sorumluluk duyusunu kazanmasını, kendini ifade edebilmesini sağlayabilecek ve disiplinin boyutlarını kavrayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuğun yakın çevresiyle etkili iletişim kurabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocukla etkili iletişim kurabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İletişim engellerini fark edebilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |