Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Üstün Yetenekli Çocuklar | CGB407 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu derste öğrencilere, üstün yetenekli çocuğu tanıma ve gelişim profilini analiz ederek tanılama yapabilme; çocukların gereksinimlerine bağlı olarak uygun destek programlarını geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerileri ile aile ve öğretmenlerine danışmanlık sunma becerilerini kazandırmak amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
Bu ders; Üstün yeteneğin tanımı,Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri,Üstün yeteneklilik tipleri,Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları,Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları,Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve bilgi kaynakları,Eğitim modelleri,Ana-babalar ve öğretmenler üstün yetenekli çocuklara nasıl yaklaşım göstermeli,Üstün yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri,Ara sınav,Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı,Staj, stajın tartışılması,Staj, stajın tartışılması,Staj, stajın değerlendirilmesi ,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Üstün Yetenekli Çocuklar ve Eğitimi, Gary A. Davis
Kokot, S.(1999) Help Our Child is Gifted.Guidelines for Parent. Henkos Printers, Republic of South Africa |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Üstün yeteneğin tanımı | Ders |
2 | Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri | Ders |
3 | Üstün yeteneklilik tipleri | Ders |
4 | Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları | Ders |
4 | Üstün yetenekli çocukların gelişim özellikleri ve ihtiyaçları | Ders |
6 | Üstün yetenekli çocukların belirlenmesi ve bilgi kaynakları | Ders |
7 | Eğitim modelleri | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Ana-babalar ve öğretmenler üstün yetenekli çocuklara nasıl yaklaşım göstermeli | Ders |
10 | Üstün yetenekli çocuklar için program geliştirme ve uygulama prensipleri | Ders |
11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Gözlem, gözlem bilgilerinin paylaşımı | Ders Tartışmalı Ders |
16 | Final | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Üstün yeteneğin tanımını yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri ve üstün yetenek türlerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Üstün yetenekli çocukların gelişim özelliklerini bilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Üstün yeteneğin tanımını yapar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üstün yetenekli çocukların karakteristik özellikleri ve üstün yetenek türlerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üstün yetenekli çocukların gelişim özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |