Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gelişim Psikolojisi I | CGB101 | 1 | 3 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Medera HALMATOV |
Ders Veren | Öğr. Gör. Birkan GÜNEŞ |
Amaç |
Gelişim ile ilgili kavramlar, gelişim ve gelişimi etkileyen faktörler, gelişimde kritik dönemler, gelişim psikolojisinde araştırma yöntemleri, gelişim dönemleri ve gelişim alanları ile ilgili kavramlar ve özellikler kazandırılacaktır. |
Ders İçeriği |
Yaşam boyu gelişim olgusu, gelişimle ilgili temel kavramlar ve kuramlar, doğum öncesi ve sonrası gelişim ve doğum süreci, bebeklik, erken çocukluk, orta ve geç çocukluk, ergenlik, genç yetişkinlik, orta yetişkinlik ve ileri yetişkinlik döneminde gelişim, ölüm ve yas. |
Ders Kaynakları |
Martin, C. L. & Fabes, R. (2009). Discovering Child Development. Boston: Houghton Mifflin Company.
Pınar, S. B. & İsmihan, A. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Tassoni, P. (2007). Child Development. Oxford: Heinemann. Yazgan İnanç, Banu & Bilgin, Mehmet &Kılıç Atıcı, Meral (2017), Gelişim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Santrock J.,W (2011). Yaşam Boyu Gelişim. Life-Span Development (Çev. Ed. Yuksel, G.) Sevinç, M. (2003). Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Senemoğlu, N. (2000). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemA Yayıncılık. Yalçın, H. (2010). Çocuk Gelişimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 7 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, ders tanıtımı ve giriş | |
2 | İnsan Gelişiminde Yaşam Boyu Bakış Açısı ve Gelişimin Doğası | |
3 | Gelişim Kuramları ve Gelişim Araştırmaları | Tartışmalı Ders |
4 | Gelişimin Biyolojik Temelleri | Tartışmalı Ders |
5 | Doğum Öncesi Gelişim ve Doğum | |
6 | Bebeklik Döneminde Fiziksel Gelişim | |
8 | Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim | Tartışmalı Ders |
8 | Bebeklik Döneminde Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Gelişim | Tartışmalı Ders |
9 | Erken Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | |
10 | Erken Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | Tartışmalı Ders |
11 | Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Tartışmalı Ders |
11 | Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim | Tartışmalı Ders |
13 | Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | Tartışmalı Ders |
13 | Orta ve Geç Çocukluk Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar. Erken çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tanımlar ve aile, akran ilişkileri ve televizyonun bu gelişim üzerindeki etkilerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ergenlik döneminin doğasını tartışarak, bu dönemdeki fiziksel ve bilişsel değişimi açıklar. Ergenlik dönemindeki benlik, kimlik ve manevi gelişimi tartışır ve aile, arkan etkileşimi ve kültürün ergenin gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar. | |||
Doğum öncesi ve sonrası gelişimi ve doğum sürecini açıklar. Bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar. Bebeklikte dönemindeki bilişsel gelişimi, dil gelişimini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Orta ve geç çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tartışır. Orta ve geç çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tartışır ve aile, akran ve okulun gelişim üzerindeki etkilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar. Erken çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tanımlar ve aile, akran ilişkileri ve televizyonun bu gelişim üzerindeki etkilerini tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Gelişimde yaşam boyu bakış açısını tartışarak insan gelişimi ile ilgili önemli süreçleri, dönemleri, gelişim araştırmalarının doğasını ve temel gelişim kuramlarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ergenlik döneminin doğasını tartışarak, bu dönemdeki fiziksel ve bilişsel değişimi açıklar. Ergenlik dönemindeki benlik, kimlik ve manevi gelişimi tartışır ve aile, arkan etkileşimi ve kültürün ergenin gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Doğum öncesi ve sonrası gelişimi ve doğum sürecini açıklar. Bebeklikte fiziksel büyüme ve gelişimi, motor gelişimi, duyu ve algı gelişimini açıklar. Bebeklikte dönemindeki bilişsel gelişimi, dil gelişimini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Orta ve geç çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tartışır. Orta ve geç çocukluk dönemindeki duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini tartışır ve aile, akran ve okulun gelişim üzerindeki etkilerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |