Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce I | CGB213 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Amaç |
Temel mesleki kavramların ve İngilizce'de karmaşık dil yapılarının öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Çocuk Gelişimi ile ilgili temel kavramları kapsayan cümleler aracılığı ile İngilizce'den Türkçe'ye ve Türkçe'den İngilizce'ye çeviriler yapılması Çocuk Gelişimi Alanında sıkça karşılaşılan konu ve kavramların öğretimi |
Ders Kaynakları |
Her yeni dönem için Çocuk Gelişimi ile ilgili kitaplardan karma kaynak oluşturulmaktadır.
Evans, V., Dooley, J., & Minor, R. (2014). Kindergarten Teacher. Express Publishing |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Hakkında Açıklamalar | Ders |
2 | The Classroom | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
3 | Classroom Supplies 1 | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Classroom Supplies 2 | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
5 | Daily Schedule | Seminer Grup Çalışması |
6 | Kindergarten Goals | Küçük Grup Tartışması Gösterim |
7 | Communicating with Parents 1 and 2 | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Küçük Grup Tartışması |
8 | Genel Tekrar | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
9 | Classroom Language: Frequency and Generating Responses | Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Classroom Rules | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
11 | Assessments 1 and 2 | Küçük Grup Tartışması Gösterim |
12 | Students Backgrounds | Rol Yapma / Drama Gösterim |
13 | Traits of the Kindergarten Teacher | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama |
14 | Education and Certification and Genel Ders Özeti | Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çocuk Gelişimi ile ilgili temel terimlerin İngilizce anlamını öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İngilizce'deki karmaşık dil yapılarını anlar ve kullanır. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çocuk Gelişimi ile ilgili İngilizce kavramları kullanarak temel düzeyde iletişim kurar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Gelişimi ile ilgili temel terimlerin İngilizce anlamını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İngilizce'deki karmaşık dil yapılarını anlar ve kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çocuk Gelişimi ile ilgili İngilizce kavramları kullanarak temel düzeyde iletişim kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |