Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk ve Drama | CGB325 | 5 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep APAYDIN DEMİRCİ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK |
Amaç |
Drama kuramlarını öğrenebilmeleri, Drama kuramlarını diğer derslerde öğrendikleri 0-6 yaş dönemi çocukların gelişim özelliklerine göre uygulanabilir hale getirebilmeleri, yaratıcı drama etkinliklerini kullanabilmeleri |
Ders İçeriği |
Okul öncesi eğitimde drama, Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde eğitimcinin rolü, Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde eğitim ortamı, Okul öncesi eğitimde drama etkinliklerinde değerlendirme, Hareket çalışmaları, Hareket çalışmalarını uygulama, Pantomim etkinliği, Pantomim etkinliğini uygulama, Rol oynama etkinliği, Rol oynama etkinliğini uygulama, Doğaçlama etkinliği, Doğaçlama etkinliğini uygulama, Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliği, Hikâyelerden oyunlar oluşturma etkinliğini uygulama.. |
Ders Kaynakları |
1.Ömeroğlu, E., Okul Öncesi Eğitimde Drama,Kök Yayınevi , 2.Baskı, 2007 2.Gönen, M., Şahin S.,İpek Yükselen A., Özel Gereksinimi Olan Çocuklar İçin Yaratıcı Drama,Epsilon Yayınevi, 2006
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Toplam | 30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %70 |
Toplam | %70 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %30 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %70 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Okul Öncesi Eğitimde Drama | |
1 | Okul Öncesi Eğitimde Drama | |
3 | Okul Öncesi Eğitimde Drama | |
4 | Çocuğun Gelişimindeki Yeri | |
5 | Drama Etkinliklerinde Kullanılan Eğitim Materyalleri | |
6 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Eğitimcinin Rolü | |
7 | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinliklerinde Değerlendirme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hareket Çalışmaları | |
10 | Pandomim Etkinliği | |
11 | Rol Oynama Etkinliği | |
12 | Doğaçlama Etkinliği | |
13 | Hikâyelerden Oyunlar Oluşturma Etkinliği | |
14 | Final |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bütün drama tekniklerini kullanır. | |||
Drama etkinlikleri planlayabilir. | |||
0-18 yaş çocuklar için drama aktiviteleri planlar. | |||
Doğaçlama etkinlikleri uygulayabilir. | |||
Drama kuramlarını bilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bütün drama tekniklerini kullanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Drama etkinlikleri planlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
0-18 yaş çocuklar için drama aktiviteleri planlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Doğaçlama etkinlikleri uygulayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Drama kuramlarını bilir | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |