Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel Eğitim Uygulaması | CGB409 | 7 | 2 + 6 | 10,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK |
Ders Veren | Doç. Dr. Raif ZİLELİ Öğr. Gör. Dr. Şeyma ERBAY MERMER |
Amaç |
Öğrencilerin kazanmış olduğu bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamasını sağlamak, bu doğrultuda uygun ders planı ve eğitici materyaller hazırlayabilmesi, gözlem becerilerini geliştirerek farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukları değerlendirebilmesi amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
Bireyselleştirilmiş eğitim planını inceleme, uygulama yapılacak eğitim ortamına gözlemci olarak katılma, gözlem raporu yazma, eğitim planında yer alan hedefler doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlama, özel gereksinimli çocukların gelişimsel özelliklerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama, özel gereksinimli çocukları değerlendirme |
Ders Kaynakları |
Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Özel Eğitim Uygulaması Dersinin Yürütülmesine İlişkin Yönerge
Özel Eğitimde Özel Etkinlikler- Cemile Turan HAMARAT ve Feyzan Tomur Özdoğan Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim- İbrahim H. DİKEN (Ed.) Destek Eğitim Seti- Dr. Atilla TAZEBAY ve Uzm. Meryem ŞAHİN T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
30
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
40
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
30
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) inceleme | |
2 | Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları | |
2 | Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları | |
2 | Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları | |
2 | Öğrencilerin gözlemci olarak katılmaları, mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda gözlem raporlarını yazmaları | |
6 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | |
6 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | |
6 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | |
6 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | |
6 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | |
6 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | |
6 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | |
6 | Uygulama öğretmeni tarafından belirlenen bir öğrencinin bireyselleştirilmiş eğitim planında yer alan bir hedefin öğretimine ilişkin uygulama yapmaları | |
14 | Özel eğitim uygulamalarının değerlendirilmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda farklı gelişimsel özellikler gösteren çocuklara uygun etkinlikler planlar ve uygular. | |||
Öğrenci öğrenme ortamını düzenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurar. | |||
Öğrenci özel eğitim sınıflarında gözlem yapma becerisi kazanır ve farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukların ihtiyaçlarını bilir. | |||
Öğrenci öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlar | |||
Öğrenci farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukları değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarının kayıtlarını tutar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci mesleki bilgi ve becerileri doğrultusunda farklı gelişimsel özellikler gösteren çocuklara uygun etkinlikler planlar ve uygular. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenci öğrenme ortamını düzenler ve öğrencilerle etkili iletişim kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci özel eğitim sınıflarında gözlem yapma becerisi kazanır ve farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukların ihtiyaçlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda bireyselleştirilmiş öğretim programı (BÖP) hazırlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Öğrenci farklı gelişimsel özellikler gösteren çocukları değerlendirir ve değerlendirme sonuçlarının kayıtlarını tutar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |