Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Okul Öncesi Eğitimi Uygulaması | CGB405 | 7 | 2 + 6 | 10,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN |
Amaç |
Eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan etkinliklere katılma ve planlama, gerekli eğitsel materyalleri hazırlama, uygulamada kullanabilme, değerlendirme ve portfolyo hazırlama becerileri kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Uygulamanın yapıldığı okuldaki öğretim etkinlikleri, yöntemleri, sınıf kontrolünün gözlemlenmesi, etkinlik planlanması ve uygulanması |
Ders Kaynakları |
Bozdoğan, Z. (2004). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Selçuk, Z. (2001). Okul Deneyimi ve Uygulama. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 10 | 20 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 4 | 13 | 52 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 13 | 52 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 6 | 10 | 60 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 3 | 15 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 253 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,92 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders Hakkında Açıklamalar | Ders |
2 | Gözlem ödevleri | |
3 | Gözlem Ödevleri | |
4 | Gözlem Ödevleri+Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması | |
5 | Etkinlik Planlarının Hazırlanması ve Uygulanması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. | Sözlü Sınav Ödev / Proje | Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sınıftaki etkinlikleri ve etkinliklerin uygulanma şeklini gözlemler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sınıf gözlem ve etkinlik planlama dosyalarını hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hazırladığı planları veya planlardaki etkinlikleri uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Uygulamalar sonra aldığı geribildirimler ile etkinliklerini, uygulama yöntemini ve sınıf yönetimini değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |