Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çocuk Yayıncılığı | CGB420 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin çocuklar ile ilgili tüm yayın çeşitlerini tanımalarını ve basılı ve medyada yer alan yayınlardan çocuklar için yararlı olanları ayırt etmelerini sağlamak |
Ders İçeriği |
Basılı kaynaklarda ve medyada çocuk yayıncılığı, çocuklar için yararlı kaynaklar, gelişim alanlarına göre çocuk yayınları, çocuk yayıncılığı kullanılarak etkinlik planı yapma ve uygulama |
Ders Kaynakları |
Minika Go Dergisi
Meraklı Minik Dergisi National Geographic Kids Dergisi Çamlıca Çocuk Dergisi Bilge Çocuk Dergisi Mavi Kırlangıç Dergisi Minika Çocuk Dergisi TRT Çocuk Dergisi Üç Kedi Bir Dilek (Sara ŞAHİNKANAT) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 0 | 14 | 0 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Çocuk Yayıncılığı Türleri | |
3 | Basılı Kaynaklarda Çocuk Yayıncılığı | |
4 | Medyada Çocuk Yayıncılığı | |
5 | Basılı Kaynaklar ve Medyadaki Kaynakların Seçiminde Önemli Kriterler | |
6 | Bilişsel Gelişimi Destekleyen Yayınlar | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Sosyo-duygusal Gelişimi Destekleyen Yayınlar | |
9 | Dil Gelişimini Destekleyen Yayınlar | |
13 | Uygulama Sunumları | |
13 | Uygulama Sunumları | |
13 | Uygulama Sunumları | |
13 | Uygulama Sunumları | |
13 | Uygulama Sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Medyadaki kaynaklardan çocuklar için yararlı olanları ayırt eder. | |||
Okul öncesi dönemdeki çocuklar için hazırlanan yayınları çeşitli kriterlere göre değerlendirir. | |||
Çocuklar için hazırlanmış yayınları öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Medyadaki kaynaklardan çocuklar için yararlı olanları ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi dönemdeki çocuklar için hazırlanan yayınları çeşitli kriterlere göre değerlendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuklar için hazırlanmış yayınları öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |