Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları | TOS230 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eylül Gülnur ERDOĞAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, öğrencilere toplumsal cinsiyet çalışmaları konusundaki anahtar teorileri ve araştırma geleneklerini tanıtmayı hedeflemektedir. |
Ders İçeriği |
Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramlar, kadınlık, erkeklik konularını içerir. |
Ders Kaynakları |
Connell, R.W. (2016) Toplumsal Cinsiyet ve İktidar, İstanbul: Ayrıntı yayınevi
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplumsal cinsiyet çalışmalarının tarihçesi | Tartışmalı Ders |
2 | Toplumsal cinsiyete dair temel kavramlar I | Tartışmalı Ders |
3 | Toplumsal cinsiyete dair temel kavramlar II | Tartışmalı Ders |
4 | Tarihsel süreçte kadınlık ve erkeklik | Tartışmalı Ders |
5 | Göç, kentleşme ve toplumsal cinsiyet | Tartışmalı Ders |
6 | Kadın hareketleri | Tartışmalı Ders |
7 | Feminist kuramlar | Tartışmalı Ders |
8 | Türkiye'de kadının durumu | Tartışmalı Ders |
9 | Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık Üzerine Etkileri | Tartışmalı Ders |
10 | Erkeklik çalışmaları | Tartışmalı Ders |
12 | Kadına yönelik şiddet | Tartışmalı Ders |
13 | Toplumsal cinsiyet ve beden | Tartışmalı Ders |
14 | Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar | |||
Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır. | |||
Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur | |||
Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar. | |||
Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarının içeriğini bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Cinsiyet eşitsizliğini yaratan kültürel, tarihsel ve siyasi olayları anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal cinsiyet rollerini öğrenir, tartışır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Feminist teori ve hareket hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal ve tarihsel açıdan cinsiyet oluşumunu anlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarının içeriğini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |