Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat ve Yaratıcılık | CGB207 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK |
Amaç |
Öğrencilerin yaratıcı düşünmelerinin desteklenmesi ve yaratıcı düşünme tekniklerini yapacakları sanatsal uygulamalar sırasında kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Yaratıcılığın tanımı ve önemi, yaratıcı çocuğun özellikleri, yaratıcılığın engelleri, yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, yaratıcılığın boyutları, yaratıcılık kuramları, yaratıcılık teknikleri, yaratıcılık ve zeka ilişkisi, yaratıcılık ve problem çözme ilişkisi, yaratıcılık ve sanat ilişkisi, çocuğun sanatsal gelişim basamakları, sanat çalışmalarının çocukların gelişim alanlarına etkisi, sanat etkinliklerini diğer etkinlik alanları ile kaynaştırmanın önemi, çocukların yaratıcılıklarını desteklemeye yönelik sanat etkinliklerini uygulama ve değerlendirme |
Ders Kaynakları |
Aktan, Z. D. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi. Ankara: Eğiten Kitap.
Argun, Y. (2012). Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık ve Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Çatmak, A., Geçmiş, H. H. (2017). Çocukta Sanat ve Yaratıcılık. Ankara: Vize Yayıncılık. Fox, J. E., Schırrmacher, R. (2018). Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi. Nobel Akademik Yayıncılık. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yaratıcılığın tanımı ve önemi | |
3 | Yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, yaratıcılığın boyutları | |
3 | Yaratıcılık süreçleri, çocuklarda yaratıcılığın gelişimi | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Yaratıcılık kuramları | |
7 | Yaratıcılık ve problem çözme ilişkisi | |
6 | Yaratıcılık ve zekâ ilişkisi | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
7 | Yaratıcı düşünme teknikleri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Yaratıcılık ve sanat ilişkisi | |
9 | Sanat eğitimine ilişkin yaklaşımlar | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
10 | Sanat çalışmalarının çocukların gelişim alanlarına etkisi | |
9 | Çocuğun sanatsal gelişim aşamaları | |
12 | Çocuk resimleri | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
13 | Yaratıcılığa dayalı sanat eğitiminin önemi | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
14 | Örneklerle sanat etkinliklerini diğer etkinlik alanları ile kaynaştırmanın önemi | Ders Tartışmalı Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci yaratıcılık kavramını ve yaratıcı bireyin özelliklerini bilir. Yaratıcılık ve sanat arasındaki ilişkiyi açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenci hem bireysel hem de mesleki yaşamda sanatın ve yaratıcılığın öneminin farkında olur. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenci çocuklarda sanat ve yaratıcılığın desteklenmesinin önemini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenci çocukların sanat ve yaratıcılık becerilerini destekleyici etkinlikler uygular. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Öğrenci çocukların gelişimi düzeylerine uygun yaratıcı materyaller tasarlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci yaratıcılık kavramını ve yaratıcı bireyin özelliklerini bilir. Yaratıcılık ve sanat arasındaki ilişkiyi açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci hem bireysel hem de mesleki yaşamda sanatın ve yaratıcılığın öneminin farkında olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci çocuklarda sanat ve yaratıcılığın desteklenmesinin önemini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci çocukların sanat ve yaratıcılık becerilerini destekleyici etkinlikler uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci çocukların gelişimi düzeylerine uygun yaratıcı materyaller tasarlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |