Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fen ve Matematik Eğitimi | CGB210 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuba MUMCU |
Ders Veren | |
Amaç |
Okul öncesi eğitimde, matematik, fen ve doğanın yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak, sınıf içi aktivite örnekleri ile temel matematik, fen ve doğa kavramlarının küçük yaşlardaki çocuklara çok metodlu yöntemle öğretilme örnekleri ile ilgili yeterlikler kazandırmak ve erken yaşlarda bilime yönelim için gerekli bilimsel süreçlerin kavranmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri Okul öncesi dönemde matematik ve fen ilişkisi Matematiğin tanımı, içeriği. Günlük yaşamdaki matematik Matematiğin ilke ve standartları ile kuramsal temelleri Çocuklarda düşünce gelişimi ve Matematiksel düşüncenin gelişimi Sayma öncesi kavramlar ve süreçler ( sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme, ayırt etme, sıralama ve örüntü) Sayma ve sayılar, grafikler, geometri, ölçüm,veri toplama Problem çözme ( toplama, çıkarma, çarpma, bölme) Matematik dili Dünyada okul öncesi çocukları için kullanılan matematik programları Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme Çocukların gelişim özelliklerine uygun matematiksel kavram ve bilgileri kullanarak etkinlik oluşturma |
Ders Kaynakları |
Şahin, F. Okulöncesi Fen Bilgisi Öğretimi ve Aktivite Örnekleri
Güven, Y. Erken Çocukluk Döneminde Sezgisel Düşünme ve Matematik |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 14 | 196 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
2 | Okul öncesi eğitimde fen programları | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
3 | Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemleri | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
4 | Fen eğitiminde ailenin ve toplumun rolü | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Beyin Fırtınası |
5 | Okul öncesi eğitimde fen etkinlikleri | Gösterim Grup Çalışması |
6 | Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerileri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | Bilişsel süreç becerileri ve öğretme teknikleri | Tartışmalı Ders Sözlü |
8 | Genel Değerlendirme | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
9 | Ölçme, örüntü, grafik ve problem çözme becerileri | Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Gösterim |
10 | Sayı kavramı, işlem kavramı, geometri ve uzamsal düşünme | Tartışmalı Ders Gösterim |
11 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri | Gösterim Grup Çalışması |
12 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri | Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması |
12 | Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri | Küçük Grup Tartışması Gösterim Grup Çalışması |
8 | Genel Değerlendirme | Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Küçük Grup Tartışması Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul öncesi matematik etkinlik örnekleri yazar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Okul öncesi dönemde fen eğitimi öğretim yöntemlerini söyler ve uygular | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Fenin tanımı, fen ve doğanın önemi ve çocukların fen öğrenişi hakkında bilgi sahibidir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Okul öncesi dönemde temel matematik kavram ve becerilerini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |