Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi II | CGB306 | 6 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Düz Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma, Sunum, | ||||
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Perihan CİVELEK | ||||
Ders Veren | |||||
Amaç |
Öğrencilerin özel gereksinimli bireylerin özelliklerini bilmesini sağlamak, özel gereksinimli çocukların eğitiminde kullanılan öğretim yöntemlerini öğrenmelerini desteklemek ve bu çocukların bireysel farklılıklarına yönelik eğitim programı hazırlama ve etkinlik planlayabilmelerini sağlamaktır |
||||
Ders İçeriği |
Bireyselleştirilmiş Öğretim Programı hazırlama, dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar ve bu çocuklara yönelik etkinlik planlama, özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar ve bu çocuklara yönelik etkinlik planlama, duygusal ve davranış bozukluğu olan çocuklar ve bu çocuklara yönelik etkinlik planlama, dikkat eksikliği olan çocuklar ve bu çocuklara yönelik etkinlik planlama, üstün yetenekli çocuklar ve bu çocuklara yönelik etkinlik planlama, çoklu yetersizliği olan çocuklar ve bu çocuklara yönelik etkinlik planlama |
||||
Ders Kaynakları |
Özel Eğitim-Yrd. Doç. Dr. Veysel AKSOY
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim- İbrahim H. DİKEN (Ed.) Engelli Çocuklar ve Özel Eğitim-Yrd. Doç. Dr. İskender ÖZGÜR Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim-Prof. Dr. Necate BAYKOÇ (Ed.) Özel Eğitimde Özel Etkinlikler- Cemile Turan HAMARAT ve Feyzan Tomur Özdoğan Destek Eğitim Seti- Dr. Atilla TAZEBAY ve Uzm. Meryem ŞAHİN Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri- Prof. Dr. Elif Tekin-İftar ve Prof. Dr. Gönül Kırcaali-İftar |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,59 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Bireyselleştirilmiş öğretim programı hazırlama | |
2 | Bireyselleştirilmiş öğretim programı hazırlama | |
3 | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar (dil ve konuşma bozukluğunun tanımları, dil ve konuşma bozukluğunun nedenleri, dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların özellikleri, dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için etkinlik planlama) | |
4 | Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar (Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntemler, Dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların eğitiminde dikkat edilmesi gereken noktalar, bireylere öneriler, Dil ve konuşma bozukluğu olan çocuklar için etkinlik planlama) | |
5 | Duygusal ve davranış bozukluğu olan çocuklar(duygusal ve davranış bozukluğuna ilişkin temel kavramlar, duygusal ve davranış bozukluğunun nedenleri, duygusal ve davranış bozukluğu yetersizliği olan çocukların genel özellikleri) | |
6 | Duygusal ve davranış bozukluğu olan çocuklar (duygusal ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntemler, öğretim süreçlerinde uyarlamalar, duygusal ve davranış bozukluğu olan çocukların eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, bireylere öneriler, duygusal ve davranış bozukluğu olan çocuklar için etkinlik planlama | |
7 | Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar(özel öğrenme güçlüğüne ilişkin temel kavramlar, özel öğrenme güçlüğünün nedenleri, özel öğrenme güçlüğü olan çocukların genel özellikleri) | |
8 | Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar (özel öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntemler, öğretim süreçlerinde uyarlamalar, özel öğrenme güçlüğü olan çocukların eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, bireylere öneriler, özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar için etkinlik planlama) | |
9 | Üstün yetenekli olan çocuklar (üstün yeteneklilerin tanımı, üstün yetenekli olan çocukların genel özellikleri) | |
10 | Üstün yetenekli olan çocuklar (üstün yetenekli olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntemler, öğretim süreçlerinde uyarlamalar, üstün yetenekli olan çocukların eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, bireylere öneriler, üstün yetenekli olan çocuklar için etkinlik planlama) | |
11 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocuklar (dikkat eksikliği ve hiperaktivitenin tanımı, dikkat eksikliği ve hiperaktivitenin nedenleri) | |
12 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocuklar (dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan eğitiminde kullanılan yöntemler, öğretim süreçlerinde uyarlamalar, dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocukların eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, bireylere öneriler, dikkat eksikliği ve hiperaktivitesi olan çocuklar için etkinlik planlama) | |
13 | Çoklu yetersizliği olan çocuklar (çoklu yetersizliğinin tanımı, çoklu yetersizliğin nedenleri, çoklu yetersizliği olan çocukların genel özellikleri, çoklu yetersizliğiolan çocuklar için etkinlik planlama) | |
14 | Çoklu yetersizliği olan çocuklar (çoklu yetersizliği olan çocukların eğitiminde kullanılan yöntemler, öğretim süreçlerinde uyarlamalar, çoklu yetersizliği olan çocukların eğitiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, bireylere öneriler, çoklu yetersizliği olan çocuklar için etkinlik planlama) |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci üstün yetenekli, dikkat eksikliği ve hiperaktivite ve çoklu yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini bilir. Bu çocuklara yönelik etkinlik planı yapar. | |||
Öğrenci dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini bilir. Bu çocuklara yönelik etkinlik planı yapar. | |||
Öğrenci duygusal ve davranış bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini bilir. Bu çocuklara yönelik etkinlik planı yapar | |||
Öğrenci bireyselleştirilmiş öğretim programının ne olduğunu bilir ve programı hazırlayabilir | |||
Öğrenci özel öğrenme güçlüğü olan çocukları ve özelliklerini bilir. Bu çocuklara yönelik etkinlik planı yapar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci üstün yetenekli, dikkat eksikliği ve hiperaktivite ve çoklu yetersizliği olan çocukları ve özelliklerini bilir. Bu çocuklara yönelik etkinlik planı yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci dil ve konuşma bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini bilir. Bu çocuklara yönelik etkinlik planı yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Öğrenci duygusal ve davranış bozukluğu olan çocukları ve özelliklerini bilir. Bu çocuklara yönelik etkinlik planı yapar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci bireyselleştirilmiş öğretim programının ne olduğunu bilir ve programı hazırlayabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenci özel öğrenme güçlüğü olan çocukları ve özelliklerini bilir. Bu çocuklara yönelik etkinlik planı yapar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |