EN
  • Anasayfa
  • CGB308 Çocuk ve Müzik (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
CGB308 - Çocuk ve Müzik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk ve Müzik CGB308 6 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Nazari konuların anlatımı ve çocukların müzik ve ritm egzersizlerinin uygulanması.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI
Ders Veren
Amaç

Çocuk Gelişimi öğrencilerine çocukların dönemlerine göre müzik algılaması, yeteklerinin gelişmesi, müzik ve ritm hafızasının geliştirilmesi hususunda dünya çapında uygulanan metodların öğretilmesi ve uygulamaları.

Ders İçeriği

Çocuk Gelişimi öğrencilerine çocukların dönemlerine göre müzik algılaması, yeteklerinin gelişmesi, müzik ve ritm hafızasının geliştirilmesi hususunda dünya çapında uygulanan metodların öğretilmesi ve uygulamaları.

Ders Kaynakları AK Ahmet Şahin, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, Tarihsiz.
ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010.
ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002.
ÖZALP Nazmi, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, 2000.
ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010. AK Ahmet Şahin, Türk Mûsıkîsi Tarihi, Ankara, Tarihsiz. ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 12 1 12
Final Final 12 1 12
Toplam İş Yükü (Saat) 66
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,59
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk Müziği’nin Kökeni. Başlangıçtan Anadolu’ya örnekleriyle Türk Mûsıkîsi. Tartışmalı Ders
2 Osmanlı’dan günümüze örnekleriyle Türk Mûsıkîsi. Tartışmalı Ders
3 Türk Müziği’nin formları ve örnekleri. Tartışmalı Ders
12 Türk Sanat Müziği eser icrası. Grup Çalışması
9 Türk Halk Müziği eser icrası. Grup Çalışması
12 Türk Sanat Müziği eser icrası. Grup Çalışması
9 Türk Halk Müziği eser icrası. Grup Çalışması
12 Türk Sanat Müziği eser icrası. Grup Çalışması
9 Türk Halk Müziği eser icrası. Grup Çalışması
12 Türk Sanat Müziği eser icrası. Grup Çalışması
9 Türk Halk Müziği eser icrası. Grup Çalışması
12 Türk Sanat Müziği eser icrası. Grup Çalışması
13 Âşıklık geleneği ve örnekleri. Grup Çalışması
14 Dünyada ve ülkemizde, günümüzün müzik problemleri. Beyin Fırtınası Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler Türk ve çocuk müziğinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler Türk müziğinde çocuklar için müzik ve ritimleri öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Öğrenciler Türk ve çocuk müziğinin tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Türk müziğinde çocuklar için müzik ve ritimleri öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. - - - - - - - - - - - - - - -