Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Materyal Geliştirme | CGB313 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Raif ZİLELİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Raif ZİLELİ |
Amaç |
Konu alanına ve öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirme becerisini kazanma. |
Ders İçeriği |
Okul öncesi çocuklarına yönelik çeşitli eğitici araçları (kukla, dolgu oyuncaklar, yap-boz vb.) tasarlama, geliştirme ve değerlendirme |
Ders Kaynakları |
Atalay, Ayşe (2010). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Kök Yayıncılık.
Abacı, Oya (2007. Temel Sanat Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları İstanbul Atalay, Ayşe (2010). Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme. Ankara: Kök Yayıncılık. Abacı, Oya (2007. Temel Sanat Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Okulöncesi eğitiminde oyuncakların önemi ve gerekliliği. | |
2 | Dolgu oyuncaklar ve Ritim araçları. | |
3 | Kuklalar ve Eğitici oyuncaklar. | |
4 | Kostüm ve başlıklar. | |
5 | Mobiller ve mobil örnekleri. | |
6 | Müze ve çocuk. | |
7 | Öyküler oluşturma | |
8 | VİZE | |
9 | Uygulama: Dolgu oyuncaklar hazırlama. | |
10 | Uygulama: Ritim araçları hazırlama. | |
11 | Uygulama: Kukla hazırlama. | |
12 | Uygulama: Eğitici oyuncaklar hazırlama. | |
13 | Uygulama: Mobil oyuncak hazırlama. | |
14 | FİNAL |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Okul öncesi eğitim alanında araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanabilir | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Konu alanına uygun materyal geliştirebilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirebilir. | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Okul öncesi eğitim alanında araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanabilir | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Konu alanına uygun materyal geliştirebilir. | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | |
Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirebilir. | Sınıf Dışı Çalışma | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Okul öncesi eğitim alanında araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konu alanına uygun materyal geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi eğitim alanında araç-gereçleri etkili bir biçimde kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Konu alanına uygun materyal geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Okul öncesi eğitim alanında öğretim teknolojilerini etkili bir biçimde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrencinin ihtiyaçlarına uygun materyal geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |