Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Gelişimsel Psikopatoloji | CGB221 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Elif ERBAY ÖZDEDE |
Ders Veren | |
Amaç |
Çocuk ve adölesan gelişim sürecinde görülme olasılığı olan psikopatolojileri ortaya çıkaran etmenleri inceleme ve bu psikopatolojileri anlama |
Ders İçeriği |
gelişimsel psikopatoloji kavramı; gelişimsel psikopatolojinin temel ilkeleri ve özellikleri; gelişimsel psikopatolojinin kuramlarla ilişkisi; nörolojik sistem, genetik yapı, endokrin sistem, immün sistem, epigenetik, stres, çevre ve gelişimsel psikopatoloji arasındaki ilişki; çocukluk ve ergenlik döneminde sık görülen bazı psikopatolojilerin etyolojik faktörleri |
Ders Kaynakları |
Güzel H.Ş. (2019). Çocukluk Dönemi Psikopatolojileri. Akademisyen Yayınevi.
Mash EJ, Barkley RA. (2003). Child Psychopathology. Second Edition. The Guilford Press. NewYork |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, Tanımlar (psikoloji, gelişim, patoloji, psikopatoloji, gelişimsel psikopatoloji) | Ders |
2 | Gelişimsel Psikopatolojinin temel ilkeleri ve özellikleri | Ders |
3 | Gelişimsel Psikopatolojinin kuramlarla ilişkisi | Ders |
4 | Nörolojik sistem ve gelişimsel psikopatoloji arasındaki ilişki | Ders |
5 | Genetik yapı-endokrin sistem ve gelişimsel psikopatoloji | Ders |
6 | İmmün sistem-epigenetik ve gelişimsel psikopatoloji | Ders |
7 | Aile ve çocuk yetiştirme tutumları ve gelişimsel psikopatoloji | Ders |
8 | Stres ve sosyal çevre ve gelişimsel psikopatoloji | Ders |
9 | Zihinsel yetersizliklerin gelişimsel psikopatolojisi | Ders |
10 | Kaygı ve duygu durum bozuklukları | Ders |
11 | Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu ve enürezis | Ders |
12 | Davranım bozuklukları ve psikopatoloji | Ders |
13 | Otizm spektrum bozuklukları ve psikopatoloji | Ders |
14 | Ergenlik dönemi psikopatolojileri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gelişimsel psikopatoloji yaklaşımının temel ilkelerini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocuk ve ergenlerde ortaya çıkan psikopatolojilere etki eden biyolojik, sosyal ve ailesel risk faktörlerine hakim olur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Gelişimsel psikopatolojiye ilişkin kavramları öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocuk ve ergenlerde sık görülen psikopatolojileri öğrenir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çocuk ve ergen psikopatolojilerinin kuramlar ile ilişkisini açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gelişimsel psikopatoloji yaklaşımının temel ilkelerini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk ve ergenlerde ortaya çıkan psikopatolojilere etki eden biyolojik, sosyal ve ailesel risk faktörlerine hakim olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Gelişimsel psikopatolojiye ilişkin kavramları öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk ve ergenlerde sık görülen psikopatolojileri öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çocuk ve ergen psikopatolojilerinin kuramlar ile ilişkisini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |