Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Satranç Teorisi | TOS402 | 8 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Cumhur BABAOĞLU |
Ders Veren | Öğr. Gör. Cumhur BABAOĞLU |
Amaç |
Satranç sporunu tanıtmak |
Ders İçeriği |
Satranç tanımı, tarihi, temel satranç terimleri, tahta ve taşlar, taktik temalar, stratejiler, açılış, oyun ortası, oyun sonu, özel hamleler. |
Ders Kaynakları |
Wijgerden ,Cor van Satranç Akademisi Eğitmen El Kitabı Adım 2 (Çev.)Fahri KARABAY Türkiye Satranç Federasyonu Yayını,Rotterdam, Mayıs 2004 1-5
Satrancın Esasları - J. R. Capablanca Satrancın Esasları - J. R. Capablanca Wijgerden ,Cor van Satranç Akademisi Eğitmen El Kitabı Adım 1 to 5 (Çev.)Fahri KARABAY Türkiye Satranç Federasyonu Yayını,Rotterdam, Mayıs 2004 1-5 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Satranç Tanıtımı tarihi ve önemi | |
2 | Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları | |
3 | Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları | |
4 | Tüm taşların hareketleri ve özellikleri | |
5 | Özel hamleler | |
6 | Satrancı Dili: Notasyon | |
7 | Taş isteme ve tehdit kavramlar,Sah çekme durumunun incelenmesi | |
8 | Temel Matlar , Vize | |
9 | Mat, Pat ve Oyunun Sonuçlanması | |
10 | Taktik ve Stratejik Öğeler | |
11 | Temel Oyun Sonları | |
12 | Temel Oyun Ortası Bilgileri | |
13 | Temel Açılış Bilgileri | |
14 | Örnek Analizler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Satranç Bıranşını tanır Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir Planlama Becerisi Gelişir Süreç ve Seçenekleri Değerlendirme becerisi gelişir Odaklanma ve Gözünde Canlandırma yeteneği gelişir Kuvvetli analiz yapabilir | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur Sistemli olmayı geliştirir. Önerilen çözümleri savunur. Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur. İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar. Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Sistemli olmayı geliştirir. | |||
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Satranç Bıranşını tanır Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir Planlama Becerisi Gelişir Süreç ve Seçenekleri Değerlendirme becerisi gelişir Odaklanma ve Gözünde Canlandırma yeteneği gelişir Kuvvetli analiz yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur Sistemli olmayı geliştirir. Önerilen çözümleri savunur. Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur. İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar. Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sistemli olmayı geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |