Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aile Danışmanlığı | CGB416 | 8 | 2 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | ÇOCUK GELİŞİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Neşe MERCAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Aile sistemini ve yapısını analiz edebilen, aile danışmanlığı alanında güncel bilgi ve becerilere sahip, aile danışmanlığında önem taşıyan temel ilkeleri doğrultusunda aile ile etkili iletişim kurabilen öğrenci yetiştirmek bu dersin amacıdır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; aile ve aile danışmanlığı kavramı, aile danışmanının özellikleri ve temel becerileri, aile danışmanlığı süreci ve ilkeleri, aile danışmanlığı kuramları ve aile danışmanlığı kuramlarının uygulaması konusunda bilgiler içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Nazlı S. Aile Danışmanlığı Uygulamaları. Anı Yayıncılık. 1. baskı. 2016
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 12 | 48 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Aile Danışmanlığına Giriş Ve Temel Konular | Tartışmalı Ders |
2 | Aile Danışmanlığı İçin Temel Psikoloji | Tartışmalı Ders |
3 | Aile Danışmanlığı Kuramlar | Tartışmalı Ders |
4 | Temel Danışmanlık Becerileri Ve Aile Danışmanlığı | Tartışmalı Ders |
4 | Temel Danışmanlık Becerileri Ve Aile Danışmanlığı | Tartışmalı Ders |
6 | Aile Ve Evlilik Süreçleri | Tartışmalı Ders |
6 | Aile Ve Evlilik Süreçleri | Tartışmalı Ders |
8 | Ailede Eğitim Süreci | Tartışmalı Ders |
9 | Aile Ve Ruh Sağlığı | Tartışmalı Ders |
10 | Aile Danışmanlığında Temel Uygulama Ve Değerlendirme Süreçler | Tartışmalı Ders |
10 | Aile Danışmanlığında Temel Uygulama Ve Değerlendirme Süreçler | Tartışmalı Ders |
12 | Aile Danışmanlığında Temel Uygulama | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Aile Danışmanlığında Temel Uygulama | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
12 | Aile Danışmanlığında Temel Uygulama | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Aile sistemini ve yapısını analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Aile danışmanlığı alanında güncel bilgileri ve becerileri bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Aile danışmanlığında önem taşıyan temel ilkeleri esas alarak aile ile etkili iletişim kurabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ 1 | PÇ 2 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aile sistemini ve yapısını analiz edebilir. | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 |
Aile danışmanlığı alanında güncel bilgileri ve becerileri bilir. | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 |
Aile danışmanlığında önem taşıyan temel ilkeleri esas alarak aile ile etkili iletişim kurabilir. | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 |