EN
  • Anasayfa
  • CGB220 Türk Eğitim Tarihi (2022 - 2023 / 4. Yarıyıl)
  • EN
CGB220 - Türk Eğitim Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Eğitim Tarihi CGB220 4 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
ÇOCUK GELİŞİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. ÜMİT KAHRAMAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Yakup SUBAŞI
Amaç

Bu dersin amacı, tarihsel süreç içerisinde Türk toplumlarının eğitime bakış açısı ve kurumsal düzenlemeleri hakkında bilgi vererek süreci etkileme gücüne sahip değişkenleri açıklamaktır. Aynı zamanda farklı devletler, yaşayış biçimleri, dini inançlar vb.nin eğitim görüşleri üzerindeki etkisini kavrayarak günümüz eğitim sistemi, kurumlar ve uygulamalar ile ilişkisini kurmaktır.

Ders İçeriği

Türk eğitim tarihinin konusu, yöntemi ve kaynakları; ilk Türk devletlerinde eğitim; ilk Müslüman Türk devletlerinde eğitim; Türkiye Selçukluları ve Anadolu Beyliklerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde eğitim: İlk yenileşme hareketlerine kadar eğitim sistemi; 13-18. yüzyıllarda Osmanlı coğrafyası dışındaki Türk devletlerinde eğitim; Osmanlı Devleti’nde Tanzimat’a kadar eğitimde yenileşme hareketleri; Tanzimat’tan Cumhuriyete modern eğitim sisteminin kuruluşu; geleneksel eğitimin yeniden düzenlenmesi; 19-20. yüzyıllarda Avrasya’daki diğer Türk devlet ve topluluklarında eğitim; millî mücadele döneminde eğitim; Türkiye Cumhuriyeti’nde eğitim: Türkiye eğitim sisteminin temelleri, yapısı, kuruluşu ve gelişimi; başlangıcından bugüne öğretmen yetiştirme süreci; 21. yüzyılda Türk dünyasında eğitim; ortak hedefler, dil ve alfabe birliği, ortak tarih yazma çalışmaları.

Ders Kaynakları AKYÜZ, Y.,Türk Eğitim Tarihi, Pegem A Yayıncılık, Ankara.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev (Sunum) 15
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi Ders
2 Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde Eğitim Tarihi Ders
3 Selçuklular ve Anadolu Beyliklerinde Eğitim Ders
4 Osmanlılar klasik eğitim kurumları ve öğretim yöntemleri Ders
5 Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) Ders
6 İlk modern sivil okul olan Rüşdiye mektepleri Ders
7 Tanzimat Dönemi ilk ve ortaöğretiminde modernleşme Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Tanzimat Dönemi yükseköğretim ve meslek okulları Ders
10 II. Abdülhamit Dönemi'nde Eğitim Ders
11 Cumhuriyet dönemi eğitim anlayışı ve Tevhid-i tedrisat kanunu Ders
12 Cumhuriyet Dönemi'nde ilköğretim, orta öğretim Ders
13 Cumhuriyet Dönemi'nde yükseköğretim Ders
14 Osmanlı’dan Cumhuriyet’e öğretmen okulları Ders
15 Eğitim enstitülerinden eğitim fakültelerine Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türk Eğitim Tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunları tarihsel süreç içerisinde analiz eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Türk Eğitim Sisteminde yaşanan gelişmeleri tarihsel süreç içerisinde analiz eder. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Geçmişten ders çıkararak geleceğe dönük planlama yapabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2
Türk Eğitim Tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunları tarihsel süreç içerisinde analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk Eğitim Sisteminde yaşanan gelişmeleri tarihsel süreç içerisinde analiz eder. - - - - - - - - - - - - - - -
Geçmişten ders çıkararak geleceğe dönük planlama yapabilir. - - - - - - - - - - - - - - -