Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik ve Cam Kimyası | SCT112 | 2 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Murat YURDAKUL |
Ders Veren | |
Amaç |
Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerine temel kimya kavramlarını öğretmek. Seramik ve cam malzemesinin temel özelliklerini hammaddelerini, teknolojisini ve biçimlendirme olanaklarına olan etkisini öğretmek. |
Ders İçeriği |
Seramik kimyası ve teknolojisi hakkında bilgi veren konuları içerir. |
Ders Kaynakları |
Doç.Dr. ARCASOY Ateş, Seramik Teknolojisi, Marmara Üniversitesi Yayını No: 457, İstanbui, 1983
DOĞAN Şaduman, Açıklamalı Seramik Teknolojisi, Gama Reklam, 1. Baskı, İstanbul, 1985 FRASER, Harry, Seramik Hataları ve Çözüm Yöntemleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 4 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Seramik ve camın tanımı, özellikleri | |
2 | Özlü seramik hammaddeleri; kil ve kaolinler; oluşumları ve özellikleri. | |
3 | Özsüz seramik hammaddeleri; feldspatlar, quartz, kalker bileşikleri, magnezit, dolomit ve diğerleri. | |
4 | Seramik Hammaddelerinin Tanımlanması | |
4 | Seramik Hammaddelerinin Tanımlanması | |
6 | Feldspat, kuartz, mermer ve dolomitin kil ve kaolinlerin özelliklerine etkisi | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Çamur hazırlamadaki genel aşamalar, doğal çamur hazırlama yöntemleri. | |
9 | Endüstriyel çamur hazırlama yöntemleri. | |
10 | Seramik çamurlarının hazırlanmasında kullanılan makinalar. | |
11 | Seramik çamurunun şekillendirilme yöntemleri. | |
13 | Seramikte kurutma prosesi | |
13 | Seramikte kurutma prosesi | |
14 | Dönem sonu sınavı ve değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramik hammaddelerini tanır. | |||
Seramik ve cam malzemelerinin temel özelliklerini öğrenir. | |||
Seramik teknolojisinin biçimlendirme olanaklarına olan etkisini öğrenir. | |||
Seramik teknolojisini öğrenir. | |||
Seramik ve cam malzemesinin farklılıklarını ve benzerliklerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramik hammaddelerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik ve cam malzemelerinin temel özelliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik teknolojisinin biçimlendirme olanaklarına olan etkisini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik teknolojisini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik ve cam malzemesinin farklılıklarını ve benzerliklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |