EN
  • Anasayfa
  • SCT114 Teknik Resim ve Perspektif II (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SCT114 - Teknik Resim ve Perspektif II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Teknik Resim ve Perspektif II SCT114 2 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Ozan BEBEK
Ders Veren
Amaç

Üretime dayalı seramik formlarının tasarımı proje ve teknik çizimlerini öğrenmeyi hedefler

Ders İçeriği

Bu derste küçük ölçekli atölyelerde üretim yapılan gündelik kullanım ürünleri ve süs eşyaları(Kalemlik, Vazo, Kültablası), sofra eşyası teknolojisindeki ürünler(Bardak, Tabak, Demlik, Sütlük vb.), sıhhı tesisat teknolojisinde üretimi yapılan ürünlerin(Lavabo, Klozet vb) çizimlerini yapabilmeyi içerir.

Ders Kaynakları Açıklamalı Uygulamalı Teknik Resim, Yıldırım Ertürkan, Aktüel Ofset Tanıtım Hizmetleri Eylül 2011 Eskişehir
Teknik Resim, İplikçioğlu,M, Koparal A.H Önsöz Basım Yayıncılık 2005 İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Derse giriş, seramik teknik resim dersinin içeriğinin tanıtılması,
2 Kalemlik, Vazo, Tuzluk benzeri ürünlerin tasarımı ve çizimleri
2 Kalemlik, Vazo, Tuzluk benzeri ürünlerin tasarımı ve çizimleri
2 Kalemlik, Vazo, Tuzluk benzeri ürünlerin tasarımı ve çizimleri
5 Tabak, Oval Tabak, Kase gibi çift emişli ürünlerin tasarımı ve çizimi
5 Tabak, Oval Tabak, Kase gibi çift emişli ürünlerin tasarımı ve çizimi
8 Kulplu ürünlerin(Kupa, sosluk ve sürahi gibi) tasarım ve çizmileri
8 Kulplu ürünlerin(Kupa, sosluk ve sürahi gibi) tasarım ve çizmileri / Ara Sınav
9 Kulplu ürünlerin(kupa, sosluk ve sürahi gibi) tasarım ve çizmileri
11 Kapaklı ve Emzikli ürünlerin (saklama kabı, seramik tencere, demlik, sütlük vb.) tasarımı ve çizimleri
11 Kapaklı ve Emzikli ürünlerin (saklama kabı, seramik tencere, demlik, sütlük vb.) tasarımı ve çizimleri
11 Kapaklı ve Emzikli ürünlerin (saklama kabı, seramik tencere, demlik, sütlük vb.) tasarımı ve çizimleri
13 Vitrifiye Ürünlerinin (Lavabo, Evye, Pisuvar vb) tasarımı ve çizimi
13 Vitrifiye Ürünlerinin (Lavabo, Evye, Pisuvar vb) tasarımı ve çizimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seramik objelerin imalatına uygun ara kesitler çizebilir
Uygulaması yapılmış ancak teknik resmi olmayan bir seramik ürünün tekrar üretilebilmesi için gerekli teknik çözümlemeleri oluşturabilir.
Teknik resim kurallarını kullanarak bir seramik objenin görünüş çizimlerini yapabilir.
Seramik modelin deforme ve küçülme oranlarını hesaplayarak model çizim yapmayı öğrenir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Seramik objelerin imalatına uygun ara kesitler çizebilir 4 5 5 5 3 5 5 4 5 5 5 3 5 5 5
Uygulaması yapılmış ancak teknik resmi olmayan bir seramik ürünün tekrar üretilebilmesi için gerekli teknik çözümlemeleri oluşturabilir. 5 5 4 5 5 5 5 5 4 4 5 5 4 5 5
Teknik resim kurallarını kullanarak bir seramik objenin görünüş çizimlerini yapabilir. 5 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 5 4 5 5
Seramik modelin deforme ve küçülme oranlarını hesaplayarak model çizim yapmayı öğrenir. 5 5 5 3 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5