Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yüzeysel Tasarım I | SCT207 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Amaç |
İç ve dış mekanlarda kullanılacak artistik veya dekorasyon amaçlı yüzeysel arayışların sorgulamasını amaçlayan bir derstir. |
Ders İçeriği |
İç ve dış mekana uygun belirtilen konu ve tasarım ögeleri çerçevesinde yüzey tasarlanır. 2. Bu tasarımlar belirlenen malzemelerle uygulanır. |
Ders Kaynakları |
Temel Tasarım, Kerim Çınar, Semra Çınar, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları
Temel Sanat Öğeleri, Faruk Atalayer, Anadolu Üniversitesi Yayınları Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Esma Civcir, Akademisyen Kitabevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Uygulama 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 7 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 1 | 1 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 1 | 1 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yüzey Biçim İlişkileri, Form-Fon İlişkileri, Formun Tanımı, Fonun Tanımı | |
2 | Form-Fon İlişkileri, Karenin Tanımı ve Kompozisyon | |
2 | Form-Fon İlişkileri, Karenin Tanımı ve Kompozisyon | |
4 | Form-Fon İlişkileri Üçgenin Tanımı ve Kompozisyon İçindeki Etkisi | |
5 | Form-Fon İlişkileri Dairenin Tanımı ve Kompozisyon İçindeki Etkisi | |
5 | Form-Fon İlişkileri Dairenin Tanımı ve Kompozisyon İçindeki Etkisi | |
7 | Vize Sınavı | Ders Laboratuar |
8 | Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Ders Laboratuar |
8 | Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Ders Laboratuar |
8 | Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Ders Laboratuar |
8 | Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Ders Laboratuar |
8 | Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Ders Laboratuar |
8 | Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi | Ders Laboratuar |
14 | Değerlendirme | Ders Laboratuar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilecektir. Işık ve gölgeyi kompozisyonlarında kullanır. Zıtlık ve denge kavramlarını tanımlar ve kullanır. Etüde bağlı özgün kompozisyonlar geliştirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilecek ve sorgulayabilecektir. Yüzeyi ve biçimi tanımlar ve kurgular. Kare, daire, üçgeni görsel dil içinde tanımlar ve kompozisyon içinde kullanır. Elemanter sistem ile yüzey biçim ilişkileri geliştirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görsel dil içinde ritmi kullanabilecektir. Düzenli ve serbest ritmi kompozisyon içinde kullanır. Tekrara dayalı kompozisyonlar geliştirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilecektir. Işık ve gölgeyi kompozisyonlarında kullanır. Zıtlık ve denge kavramlarını tanımlar ve kullanır. Etüde bağlı özgün kompozisyonlar geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 |
Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilecek ve sorgulayabilecektir. Yüzeyi ve biçimi tanımlar ve kurgular. Kare, daire, üçgeni görsel dil içinde tanımlar ve kompozisyon içinde kullanır. Elemanter sistem ile yüzey biçim ilişkileri geliştirir. | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 |
Görsel dil içinde ritmi kullanabilecektir. Düzenli ve serbest ritmi kompozisyon içinde kullanır. Tekrara dayalı kompozisyonlar geliştirir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 |