EN
  • Anasayfa
  • SCT207 Yüzeysel Tasarım I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SCT207 - Yüzeysel Tasarım I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yüzeysel Tasarım I SCT207 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Ders Veren Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Amaç

İç ve dış mekanlarda kullanılacak artistik veya dekorasyon amaçlı yüzeysel arayışların sorgulamasını amaçlayan bir derstir.

Ders İçeriği

İç ve dış mekana uygun belirtilen konu ve tasarım ögeleri çerçevesinde yüzey tasarlanır. 2. Bu tasarımlar belirlenen malzemelerle uygulanır.

Ders Kaynakları Temel Tasarım, Kerim Çınar, Semra Çınar, KTO Karatay Üniversitesi Yayınları
Temel Sanat Öğeleri, Faruk Atalayer, Anadolu Üniversitesi Yayınları
Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Esma Civcir, Akademisyen Kitabevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Uygulama 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 7 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yüzey Biçim İlişkileri, Form-Fon İlişkileri, Formun Tanımı, Fonun Tanımı
2 Form-Fon İlişkileri, Karenin Tanımı ve Kompozisyon
2 Form-Fon İlişkileri, Karenin Tanımı ve Kompozisyon
4 Form-Fon İlişkileri Üçgenin Tanımı ve Kompozisyon İçindeki Etkisi
5 Form-Fon İlişkileri Dairenin Tanımı ve Kompozisyon İçindeki Etkisi
5 Form-Fon İlişkileri Dairenin Tanımı ve Kompozisyon İçindeki Etkisi
7 Vize Sınavı Ders Laboratuar
8 Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi Ders Laboratuar
8 Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi Ders Laboratuar
8 Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi Ders Laboratuar
8 Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi Ders Laboratuar
8 Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi Ders Laboratuar
8 Form-Fon İlişkileri Elementer Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi Ders Laboratuar
14 Değerlendirme Ders Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilecektir. Işık ve gölgeyi kompozisyonlarında kullanır. Zıtlık ve denge kavramlarını tanımlar ve kullanır. Etüde bağlı özgün kompozisyonlar geliştirir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilecek ve sorgulayabilecektir. Yüzeyi ve biçimi tanımlar ve kurgular. Kare, daire, üçgeni görsel dil içinde tanımlar ve kompozisyon içinde kullanır. Elemanter sistem ile yüzey biçim ilişkileri geliştirir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Görsel dil içinde ritmi kullanabilecektir. Düzenli ve serbest ritmi kompozisyon içinde kullanır. Tekrara dayalı kompozisyonlar geliştirir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tasarım kurallarını etüde bağlı kompozisyonlar geliştirerek kullanabilecektir. Işık ve gölgeyi kompozisyonlarında kullanır. Zıtlık ve denge kavramlarını tanımlar ve kullanır. Etüde bağlı özgün kompozisyonlar geliştirir. 5 4 5 4 5 4 3 5 4 5 4 4 5 3 2
Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilecek ve sorgulayabilecektir. Yüzeyi ve biçimi tanımlar ve kurgular. Kare, daire, üçgeni görsel dil içinde tanımlar ve kompozisyon içinde kullanır. Elemanter sistem ile yüzey biçim ilişkileri geliştirir. 4 5 5 4 5 4 3 5 4 5 4 4 5 3 2
Görsel dil içinde ritmi kullanabilecektir. Düzenli ve serbest ritmi kompozisyon içinde kullanır. Tekrara dayalı kompozisyonlar geliştirir. 5 4 5 4 5 4 3 5 4 5 4 4 5 3 2