EN
  • Anasayfa
  • SCT202 Geleneksel Seramik ve Cam Sanatı Tarihi (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SCT202 - Geleneksel Seramik ve Cam Sanatı Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Geleneksel Seramik ve Cam Sanatı Tarihi SCT202 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, Örgün
EBS Koordinatörü Doç. Leyla KUBAT
Ders Veren
Amaç

Seramik olgusunun çeşitli uygarlık dönemlerindeki biçimsel gelişimi ve kullanımının tanıtılması ve seramik genel kültürü üzerine bilgi verilmesi amaçlanır. Seramik olgusunun çeşitli uygarlık dönemlerindeki biçimsel gelişimi ve kullanımının tanıtılması ve seramik genel kültürü üzerine bilgi verilmesi amaçlanır.

Ders İçeriği

Antik çağ seramikleri, Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemi çiniciliği, Uzakdoğu ve Avrupa porselen sanatı inanç objeleri, kullanım eşyaları, yapı ve kaplama malzemeleri ile örneklenerek ele alınmaktadır.

Ders Kaynakları Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, Doğan KUBAN, Y.K Yayınları, İstanbul. (2002). Oktay Aslanapa Eserleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 7 21
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Anadolu Türk Çini ve Seramik Sanatının kaynakları
2 Anadolu öncesi Türk Sanatında Seramik örnekleri
3 Anadolu Selçuklu Çini ve seramik merkezleri
4 Anadolu Selçuklu mimarisinde çinili örnekler
5 Anadolu Selçuklu seramikleri
6 Beylikler Devri Çini Sanatı ve Erken Osmanlı seramikleri
7 Arasınav
8 Osmanlı çini sanatı merkezleri, teknikleri, Osmanlı mimarisinde çinili örnekler
9 İznik çini ve seramik örnekleri
10 Kütahya çini ve seramik örnekleri
11 Çanakkale Seramikleri
12 Cumhuriyet dönemi çini üretimi ve yerel çömlek atölyeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Seramik üretiminde coğrafi ve kültürel etkileri açıklayabilir, seramik yapım ve süslemesinde etkili olan dönem üslüp özelliklerini tanımlayabilir. Seramiğin ortaya çıkışından günümüze, seramik üretim merkezlerini, dönemin üslüp özellikleri, siyasi, ekonomik koşulları ile inceleyecektir. 2 Seramik eserleri form, malzeme teknik, süsleme karakterine göre sınıflayabilir. Seramik üretiminde etkili olan bağlantıları ve farklılıkları form, malzeme teknik ve süsleme olarak tanımlayabilecektir. Seramiği etkileyen diğer sanat alanları ile olan ilişkisini örneklerle açıklayabilecektir. Seramiğin kullanım yerleri ve biçimlerini açıklayabilir. Seramik eserlerin tarihi süreçtekiüslup özelliklerini örneklerle açıklayabilir. Seramik örnekleri üretim yeri, sosyo-kültürel faktörler, malzeme-teknik, süsleme açısından karşılaştırarak değerlendirebilir. Seramik sanatının diğer sanat dalları ile ilişkisini açıklayabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Seramik üretiminde coğrafi ve kültürel etkileri açıklayabilir, seramik yapım ve süslemesinde etkili olan dönem üslüp özelliklerini tanımlayabilir. Seramiğin ortaya çıkışından günümüze, seramik üretim merkezlerini, dönemin üslüp özellikleri, siyasi, ekonomik koşulları ile inceleyecektir. 2 Seramik eserleri form, malzeme teknik, süsleme karakterine göre sınıflayabilir. Seramik üretiminde etkili olan bağlantıları ve farklılıkları form, malzeme teknik ve süsleme olarak tanımlayabilecektir. Seramiği etkileyen diğer sanat alanları ile olan ilişkisini örneklerle açıklayabilecektir. Seramiğin kullanım yerleri ve biçimlerini açıklayabilir. Seramik eserlerin tarihi süreçtekiüslup özelliklerini örneklerle açıklayabilir. Seramik örnekleri üretim yeri, sosyo-kültürel faktörler, malzeme-teknik, süsleme açısından karşılaştırarak değerlendirebilir. Seramik sanatının diğer sanat dalları ile ilişkisini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -