Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Geleneksel Seramik ve Cam Sanatı Tarihi | SCT202 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, Örgün |
EBS Koordinatörü | Doç. Leyla KUBAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Seramik olgusunun çeşitli uygarlık dönemlerindeki biçimsel gelişimi ve kullanımının tanıtılması ve seramik genel kültürü üzerine bilgi verilmesi amaçlanır. Seramik olgusunun çeşitli uygarlık dönemlerindeki biçimsel gelişimi ve kullanımının tanıtılması ve seramik genel kültürü üzerine bilgi verilmesi amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Antik çağ seramikleri, Anadolu Selçuklu ve Osmanlı dönemi çiniciliği, Uzakdoğu ve Avrupa porselen sanatı inanç objeleri, kullanım eşyaları, yapı ve kaplama malzemeleri ile örneklenerek ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, Doğan KUBAN, Y.K Yayınları, İstanbul. (2002). Oktay Aslanapa Eserleri
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 51 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anadolu Türk Çini ve Seramik Sanatının kaynakları | |
2 | Anadolu öncesi Türk Sanatında Seramik örnekleri | |
3 | Anadolu Selçuklu Çini ve seramik merkezleri | |
4 | Anadolu Selçuklu mimarisinde çinili örnekler | |
5 | Anadolu Selçuklu seramikleri | |
6 | Beylikler Devri Çini Sanatı ve Erken Osmanlı seramikleri | |
7 | Arasınav | |
8 | Osmanlı çini sanatı merkezleri, teknikleri, Osmanlı mimarisinde çinili örnekler | |
9 | İznik çini ve seramik örnekleri | |
10 | Kütahya çini ve seramik örnekleri | |
11 | Çanakkale Seramikleri | |
12 | Cumhuriyet dönemi çini üretimi ve yerel çömlek atölyeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramik üretiminde coğrafi ve kültürel etkileri açıklayabilir, seramik yapım ve süslemesinde etkili olan dönem üslüp özelliklerini tanımlayabilir. Seramiğin ortaya çıkışından günümüze, seramik üretim merkezlerini, dönemin üslüp özellikleri, siyasi, ekonomik koşulları ile inceleyecektir. 2 Seramik eserleri form, malzeme teknik, süsleme karakterine göre sınıflayabilir. Seramik üretiminde etkili olan bağlantıları ve farklılıkları form, malzeme teknik ve süsleme olarak tanımlayabilecektir. Seramiği etkileyen diğer sanat alanları ile olan ilişkisini örneklerle açıklayabilecektir. Seramiğin kullanım yerleri ve biçimlerini açıklayabilir. Seramik eserlerin tarihi süreçtekiüslup özelliklerini örneklerle açıklayabilir. Seramik örnekleri üretim yeri, sosyo-kültürel faktörler, malzeme-teknik, süsleme açısından karşılaştırarak değerlendirebilir. Seramik sanatının diğer sanat dalları ile ilişkisini açıklayabilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramik üretiminde coğrafi ve kültürel etkileri açıklayabilir, seramik yapım ve süslemesinde etkili olan dönem üslüp özelliklerini tanımlayabilir. Seramiğin ortaya çıkışından günümüze, seramik üretim merkezlerini, dönemin üslüp özellikleri, siyasi, ekonomik koşulları ile inceleyecektir. 2 Seramik eserleri form, malzeme teknik, süsleme karakterine göre sınıflayabilir. Seramik üretiminde etkili olan bağlantıları ve farklılıkları form, malzeme teknik ve süsleme olarak tanımlayabilecektir. Seramiği etkileyen diğer sanat alanları ile olan ilişkisini örneklerle açıklayabilecektir. Seramiğin kullanım yerleri ve biçimlerini açıklayabilir. Seramik eserlerin tarihi süreçtekiüslup özelliklerini örneklerle açıklayabilir. Seramik örnekleri üretim yeri, sosyo-kültürel faktörler, malzeme-teknik, süsleme açısından karşılaştırarak değerlendirebilir. Seramik sanatının diğer sanat dalları ile ilişkisini açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |