Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Sanat ve Yorumu | SCT303 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatı, soru-cevap, tartışma |
EBS Koordinatörü | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Ders Veren | Arş. Gör. Fatma ÇİFTÇİ |
Amaç |
Modern sanatın ortaya çıkış koşullarını ve gelişim çizgisini on dokuzuncu yüzyıl sonundan 1950’li yıllara uzanan bir zaman dilimi içerisinde kronolojik olarak öğretmek. |
Ders İçeriği |
Bu derste modern sanatın, toplumsal-ekonomik arka plan çerçevesinde ortaya çıkışı açıklığa kavuşturulacaktır. Akademilerin öğrettiği sanatın modern dünyada zeminini yitirmesi ve avant-garde tutumların ortaya çıkışı öğrenilecektir. Her on yılda bir, toplumsal değişimlerle birlikte sanatta beliren yeni tutumlar kronolojik olarak irdelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Fineberg, J., 1940'tan Günümüze Sanat
Flaming, J., Honour, H., Dünya Sanat Tarihi Yılmaz, M., Modernden Postmoderne Sanat |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 1 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 1 | 4 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 31 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fransız ihtilali, Sanayi devrimi ve Modern kavramı. | |
2 | On dokuzuncu yüzyıl sanatında egemen olan Ecole des Beaux-Art ve Salon sergileri. | |
3 | Fotoğrafın bulunuşunun sanat üzerindeki etkileri bağlamında Realism | |
4 | Manet ve Paris kent yaşamı. | |
5 | Impressionism ve sonrası. | |
6 | Sembolizm ve Art-Nouveau. | |
7 | Fransa’da bağımsız salonlar ve Fauvisme. | |
8 | Almanya’da savaş öncesi sanat: Expressionism. | |
9 | Paris’te soyut sanatın erken adımları ve Cubist devrim. | |
10 | İtalya’da politika ve sanat: Futurism. | |
11 | Marcel Duchamp: Futurizm ve Dada. | |
12 | İsviçre, ABD ve Almanya’da karşı-sanat: Dada. | |
13 | Savaş sonrası yaşamı yeniden inşada sanat ve tasarım: Sovyetler Birliği’nde Constructivism, Almanya’da Bauhaus | |
14 | İki savaş arası sanat: Surrealism. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Avant-garde sanatın geleneksel sanattan farkına varır. | |||
Farklı sanat yaklaşımları arasında bağlantı kurabilir. | |||
Sanat politika arasındaki ilişkileri anlamlandırır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Avant-garde sanatın geleneksel sanattan farkına varır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 |
Farklı sanat yaklaşımları arasında bağlantı kurabilir. | 4 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Sanat politika arasındaki ilişkileri anlamlandırır. | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |