Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çağdaş Türk Seramik Sanatı Tarihi | SCT302 | 6 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Elif AĞATEKİN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu ders, Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerini, ülkemizde ve dünyada 1930 larda başlayan sanatsal seramiğin günümüze kadar olan serüvenini ve kuşağının öncüsü olmuş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Kronolojik bir sıra ve görsellerle birlikte Çağdaş Türk Seramiğinin gelişiminin öğrenciye anlatılması. |
Ders Kaynakları |
Atilla Galatalı, Çanakkale Seramik Kale Yayınları
Alev Ebuziya, Çanakkale Seramik Kale Yayınları Türk Seramik Sanatı Sergi Kitabı Mimar Sinan Ünv. Yayınları, Füreyya Ayşe Kulin Hamiye Çolakoğlu, Çanakkale Seramik Kale Yayınları İstanbul un 100 Seramik ve Çini Sanatçısı- Erdinç Bakla |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 8 | 2 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 2 | 2 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanışma, Çağdaş Türk Seramiğine giriş. | |
2 | Yurt dışında eğitim almış sanatçılar, 1930-1940 Kuşağı. | |
3 | Türkiye'de sanat okulları ve seramik bölümlerinin gelişim. | |
6 | 1940-1950 kuşağı sanatçılar. | |
6 | 1940-1950 kuşağı sanatçılar. | |
6 | 1940-1950 kuşağı sanatçılar. | |
7 | Vize Haftası | |
8 | 1960-1970 kuşağı sanatçılar. | |
9 | 1970-1980 kuşağı sanatçılar | |
10 | 1980-1990 kuşağı sanatçılar | |
11 | 1990-2000 kuşağı sanatçılar. | |
12 | 2000-2010 kuşağı sanatçılar. | |
13 | Genç kuşak sanatçılar. | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi beklenmektedir. | |||
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi | |||
Ülkemizde ve dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması | |||
Çağdaş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması | |||
Kuşaklar arası farkları ülkenin o dönemdeki sosyo-ekonomik ve kültürel durumu ile birlikte okuyabilmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi beklenmektedir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Ülkemizde ve dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Çağdaş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
Kuşaklar arası farkları ülkenin o dönemdeki sosyo-ekonomik ve kültürel durumu ile birlikte okuyabilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |