EN
  • Anasayfa
  • SCT302 Çağdaş Türk Seramik Sanatı Tarihi (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SCT302 - Çağdaş Türk Seramik Sanatı Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çağdaş Türk Seramik Sanatı Tarihi SCT302 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Elif AĞATEKİN
Ders Veren
Amaç

Bu ders, Seramik ve Cam Tasarımı öğrencilerini, ülkemizde ve dünyada 1930 larda başlayan sanatsal seramiğin günümüze kadar olan serüvenini ve kuşağının öncüsü olmuş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Kronolojik bir sıra ve görsellerle birlikte Çağdaş Türk Seramiğinin gelişiminin öğrenciye anlatılması.

Ders Kaynakları Atilla Galatalı, Çanakkale Seramik Kale Yayınları
Alev Ebuziya, Çanakkale Seramik Kale Yayınları
Türk Seramik Sanatı Sergi Kitabı Mimar Sinan Ünv. Yayınları,
Füreyya Ayşe Kulin
Hamiye Çolakoğlu, Çanakkale Seramik Kale Yayınları
İstanbul un 100 Seramik ve Çini Sanatçısı- Erdinç Bakla
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 2 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 2 2
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 4 2 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 2 2
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 3 2 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 52
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, Çağdaş Türk Seramiğine giriş.
2 Yurt dışında eğitim almış sanatçılar, 1930-1940 Kuşağı.
3 Türkiye'de sanat okulları ve seramik bölümlerinin gelişim.
6 1940-1950 kuşağı sanatçılar.
6 1940-1950 kuşağı sanatçılar.
6 1940-1950 kuşağı sanatçılar.
7 Vize Haftası
8 1960-1970 kuşağı sanatçılar.
9 1970-1980 kuşağı sanatçılar
10 1980-1990 kuşağı sanatçılar
11 1990-2000 kuşağı sanatçılar.
12 2000-2010 kuşağı sanatçılar.
13 Genç kuşak sanatçılar.
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi beklenmektedir.
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi
Ülkemizde ve dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması
Çağdaş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması
Kuşaklar arası farkları ülkenin o dönemdeki sosyo-ekonomik ve kültürel durumu ile birlikte okuyabilmesi
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Çağdaş bir seramik eseri sanatsal bir dille yorumlayabilmesi ve hakkında düşünce bildirebilmesi beklenmektedir. 5 4 5 4 4 5 4 5 3 5 5 4 5 5 4
Örnek bir seramik eserin yapımı ve teknik özellikleri hakkında kanaat bildirebilmesi 5 3 3 5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 4
Ülkemizde ve dünyada çağdaş seramiğin gelişimi hakkında bilgi sahibi olması 5 3 5 3 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 3
Çağdaş Türk Seramik Sanatçıları hakkında bilgi sahibi olması 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
Kuşaklar arası farkları ülkenin o dönemdeki sosyo-ekonomik ve kültürel durumu ile birlikte okuyabilmesi 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 3