EN
  • Anasayfa
  • SCT304 Estetik (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SCT304 - Estetik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Estetik SCT304 6 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, örgün
EBS Koordinatörü Doç. İrfan DÖNMEZ
Ders Veren
Amaç

Tasarımda öz-biçim-işlevsel ilişkilerinin tanımı ve analitik temel çözümlerin yapılmasını öğretmeyi amaçlar.

Ders İçeriği

Sanatta Estetik kavramı hakkında bilgi veren konuları içerir.

Ders Kaynakları Estetik, İsmail Tunalı, Remzi Kitabevi Croce’nin Estetiği, Bedrettin Cömert Estetik I – II – III , Georg Lukacs
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 8 1 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 16 1 16
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 26
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 1,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Estetiğe giriş, sanat yapıtı, sanat felsefeleri bağlamında Platon ve Aristoteles
2 Mimesis kavramı ve sorunları
3 Estetiğin bir kategorisi olarak Katharsis kavramı
4 Güzellik ve sınıfsal içeriği
5 Estetik Nesne – Estetik Özne
6 Estetik Nesne – Estetik Yargı
7 Arasınav
8 Estetik Düşünce Tarihi
9 20. yy Estetiği
9 20. yy Estetiği
11 Sanatın Kökeni ve Toplumsal Açıdan Sanat
12 Kültürel Açıdan Sanat ve Yaratıcılık
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
• Tasarımı oluşturan temel öğe ve ilkeleri seramik biçimlendirme yöntemlerine aktarabilme becerisi kazanır. • İşlev, teknik, insan faktörlerinin birbirleri ile ilişkilerini ele almayı öğrenir. • Tasarımda anlam ifade ve biçimsel kurguda özgünlük kazanır. • Kurgusal yönden, doğanın, nesnelerin, kavramları algılayabilir ve izlenimlerini yeni ürünlere aktarabilir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
• Tasarımı oluşturan temel öğe ve ilkeleri seramik biçimlendirme yöntemlerine aktarabilme becerisi kazanır. • İşlev, teknik, insan faktörlerinin birbirleri ile ilişkilerini ele almayı öğrenir. • Tasarımda anlam ifade ve biçimsel kurguda özgünlük kazanır. • Kurgusal yönden, doğanın, nesnelerin, kavramları algılayabilir ve izlenimlerini yeni ürünlere aktarabilir. 1 2 1 1 3 1 3 4 3 2 2 2 4 3 3