EN
  • Anasayfa
  • SCT308 Dekor Uygulamaları II (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SCT308 - Dekor Uygulamaları II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dekor Uygulamaları II SCT308 6 2 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Mine POYRAZ
Ders Veren
Amaç

Sanat ve Endüstriyel seramik üretiminde kullanılan, dekor tekniklerinim öğretilmesi.

Ders İçeriği

Sır Üstü-Sır Altı ve sır içi tekniklerinin uygulanması.

Ders Kaynakları Seramik dekorlar ve Uygulama teknikleri,Sıdıka Sibel Sevim,Yorum Sanat,2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 88
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,45
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
7 Uygulamaya devam edilmesi
9 Pişirimlerin yapılması
10 Pişirimlerim yapılması
11 renkli çalışmaların başlangıcı ve konu ile ilgili tasarımların yapılması
4 tasarımların değerlendirilmesi
13 Renkli denemelerin yapılması ve uygulamaların başlangıçı
14 uygulamaların tamamlanması ve pişirim işleminin yapılaması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tasarladığı desenleri yüzey-biçim ilişkisini kurgulayarak, bünyeye hangi teknikle aktaracağını sorgulayabilecek ve en uygun şekilde kullanabilecektir.
asarladığı desenleri tanımlanan tekniklerle seramik yüzeylere aktarır.
Temel seramik teknik dekor yöntemlerini ayırt edebilecek ve uygulayabilecektir.
Uygulayacağı desenlerin denemelerini yaparak teknik becerisini geliştirir.
Denemelerde gözlemlediği sonuçlara göre tasarladığı kompozisyonları öğrendiği tekniklerle kendine özgü uygulama stiliyle asıl çalışmalarına aktarır.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tasarladığı desenleri yüzey-biçim ilişkisini kurgulayarak, bünyeye hangi teknikle aktaracağını sorgulayabilecek ve en uygun şekilde kullanabilecektir. 4 3 5 5 4 4 5 4 4 4 4 5 4 4 4
asarladığı desenleri tanımlanan tekniklerle seramik yüzeylere aktarır. 4 3 4 4 5 4 4 5 4 4 3 4 4 5 4
Temel seramik teknik dekor yöntemlerini ayırt edebilecek ve uygulayabilecektir. 4 5 4 5 4 4 5 4 5 4 4 4 4 5 4
Uygulayacağı desenlerin denemelerini yaparak teknik becerisini geliştirir. 5 4 4 4 4 3 4 4 4 4 3 4 4 4 5
Denemelerde gözlemlediği sonuçlara göre tasarladığı kompozisyonları öğrendiği tekniklerle kendine özgü uygulama stiliyle asıl çalışmalarına aktarır. 4 3 3 4 4 3 4 4 3 4 4 3 4 4 3