Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seramik ve Cam Restorasyon I | SCT225 | 3 | 1 + 2 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin seramik malzemeyi tanıma ve kullanma bilgi ve donanımına sahip olabilmesini, özellikle seramik restorasyonu ve konservasyonu konusunda kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilmesini, seramik restorasyonu ve konservasyonunun gerektirdiği teknik donanımları doğru kullanabilmesi ve uygulayabilme ve konuyla ilgili problem çözme becerisini kazanmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Bu derste öğrencinin seramik tasarımı eğitimi süresince edindiği donanım doğrultusunda arkeolojik seramik malzemenin konservasyonu ve restorasyonu konusunda temel teorik ve uygulamalı bilgi ve beceri kazanmalarını hedef alarak konuyla ilgili her türlü teorik ve pratik bilgileri kapsar. |
Ders Kaynakları |
Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Restarasyon terminolojisi | |
2 | Seramik malzemelerinin sınıflandırılması | Ders |
3 | Restarasyonda kullanılacak yardımcı malzemelerin tanıtımı | Ders |
4 | Restorasyonu yapılacak olan malzemelerin değerlendirilmesi | Ders |
5 | Seramik kırıklarının sınıflandırılması | Ders Laboratuar |
6 | Seramik kırıklarının birleştirilmesi | Ders Laboratuar |
6 | Seramik kırıklarının birleştirilmesi | Ders Laboratuar |
8 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin tamamlanması için gerekli malzemelerin belirlenmesi | Ders Laboratuar |
9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
9 | Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması | Ders Laboratuar |
12 | Tamamlanan yada birleştirilen seramik formun tamir izlerinin gizlenmesi | Ders Laboratuar |
12 | Tamamlanan yada birleştirilen seramik formun tamir izlerinin gizlenmesi | Ders Laboratuar |
14 | Değerlendirme, tartışma | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci, seramik malzeme üzerindeki hasarın tespitini yapar, hasarlı seramik ürün hakkında veri toplar. | Laboratuvar Çalışması | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hasarlı seramik ürünü, ürün özelliklerine göre restorasyona hazırlama sürecini yönetir. | Laboratuvar Çalışması | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Seramik malzemenin eksik ve yitik bölümlerini, kurallara göre ve orjinalliğe en uygun şekilde restore eder. | Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması | Laboratuar | Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci, seramik malzeme üzerindeki hasarın tespitini yapar, hasarlı seramik ürün hakkında veri toplar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hasarlı seramik ürünü, ürün özelliklerine göre restorasyona hazırlama sürecini yönetir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Seramik malzemenin eksik ve yitik bölümlerini, kurallara göre ve orjinalliğe en uygun şekilde restore eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |