EN
  • Anasayfa
  • SCT225 Seramik ve Cam Restorasyon I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SCT225 - Seramik ve Cam Restorasyon I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Seramik ve Cam Restorasyon I SCT225 3 1 + 2 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SERAMİK VE CAM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Elif GÜNDÜZ
Ders Veren
Amaç

Öğrencinin seramik malzemeyi tanıma ve kullanma bilgi ve donanımına sahip olabilmesini, özellikle seramik restorasyonu ve konservasyonu konusunda kullanılan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olabilmesini, seramik restorasyonu ve konservasyonunun gerektirdiği teknik donanımları doğru kullanabilmesi ve uygulayabilme ve konuyla ilgili problem çözme becerisini kazanmasını amaçlar.

Ders İçeriği

Bu derste öğrencinin seramik tasarımı eğitimi süresince edindiği donanım doğrultusunda arkeolojik seramik malzemenin konservasyonu ve restorasyonu konusunda temel teorik ve uygulamalı bilgi ve beceri kazanmalarını hedef alarak konuyla ilgili her türlü teorik ve pratik bilgileri kapsar.

Ders Kaynakları Pişmiş Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Restarasyon terminolojisi
2 Seramik malzemelerinin sınıflandırılması Ders
3 Restarasyonda kullanılacak yardımcı malzemelerin tanıtımı Ders
4 Restorasyonu yapılacak olan malzemelerin değerlendirilmesi Ders
5 Seramik kırıklarının sınıflandırılması Ders Laboratuar
6 Seramik kırıklarının birleştirilmesi Ders Laboratuar
6 Seramik kırıklarının birleştirilmesi Ders Laboratuar
8 Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin tamamlanması için gerekli malzemelerin belirlenmesi Ders Laboratuar
9 Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması Ders Laboratuar
9 Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması Ders Laboratuar
9 Seramik formun eksik ve yitik bölümlerinin yardımcı malzemelerle tamamlanması Ders Laboratuar
12 Tamamlanan yada birleştirilen seramik formun tamir izlerinin gizlenmesi Ders Laboratuar
12 Tamamlanan yada birleştirilen seramik formun tamir izlerinin gizlenmesi Ders Laboratuar
14 Değerlendirme, tartışma Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci, seramik malzeme üzerindeki hasarın tespitini yapar, hasarlı seramik ürün hakkında veri toplar. Laboratuvar Çalışması Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hasarlı seramik ürünü, ürün özelliklerine göre restorasyona hazırlama sürecini yönetir. Laboratuvar Çalışması Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Seramik malzemenin eksik ve yitik bölümlerini, kurallara göre ve orjinalliğe en uygun şekilde restore eder. Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Laboratuar Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci, seramik malzeme üzerindeki hasarın tespitini yapar, hasarlı seramik ürün hakkında veri toplar. - - - - - - - - - - - - - - -
Hasarlı seramik ürünü, ürün özelliklerine göre restorasyona hazırlama sürecini yönetir. - - - - - - - - - - - - - - -
Seramik malzemenin eksik ve yitik bölümlerini, kurallara göre ve orjinalliğe en uygun şekilde restore eder. - - - - - - - - - - - - - - -