Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dijital Ortamda Teknik Çizim II | SCT236 | 4 | 2 + 1 | 3,0 |
Birim Bölüm | SERAMİK VE CAM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün Eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre CAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Bilgisayar ortamında dijital tasarım yazılımlarını kullanarak ve teknik çizim kurallarına uygun olarak 2B ve 3B çizim ve tasarımlar yapabilmek |
Ders İçeriği |
Bilgisayar çizim programlarındaki komutlar, çizimler, teknik resimde üç görünş, kesit alma ve persfektif çizim |
Ders Kaynakları |
Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 3 | 6 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 3 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Simens NX' e Giriş | |
2 | Simens NX' te çizim | |
4 | Simens NX' te çizim ile ilgili uygulamalar | |
4 | Simens NX' te çizim ile ilgili uygulamalar | |
5 | Simens NX' te ölçülendirme | |
6 | Simens NX' te modify komutları ve uygulamaları | |
7 | Ara Sınav | |
10 | Simens NX' te surface komutları | |
10 | Simens NX' te surface komutları | |
10 | Simens NX' te surface komutları | |
13 | Simens Nx Render | |
13 | Simens Nx Render | |
13 | Simens Nx Render | |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Seramik ve cam tasarımıında üç boyutlu modellerin bilgisayar üzerinden yapılmasını sağlar ve görselleştirme seçenekleriyle de çizilen modelin hangi malzemeden üretilmesi isteniyorsa o malzemeden bilgisayar üzerinde üç boyutlu görüntüsünü elde etmesini sağlar | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seramik ve cam tasarımıında üç boyutlu modellerin bilgisayar üzerinden yapılmasını sağlar ve görselleştirme seçenekleriyle de çizilen modelin hangi malzemeden üretilmesi isteniyorsa o malzemeden bilgisayar üzerinde üç boyutlu görüntüsünü elde etmesini sağlar | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |