Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Turizm Sosyolojisi | TRZ214 | 4 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özgür ÇETİNER |
Ders Veren | |
Amaç |
Tüketim, serbest zaman, emek, sanayileşme kavramları üzerinden sosyolojik bir perspektife dayalı olarak turizm faaliyetini ve turist bakışını açıklamak. |
Ders İçeriği |
Sosyolojiyle ilgili kavramların yanı sıra turizmin ve turist bakışının unsurları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
John Urry, Turist Bakışı, Bilgesu Yayınları, 2009.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 91 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toplumsal Yapı ve Toplumsal İlişkiler | |
2 | Turizm Sistemi, Modern Öncesi Dönemde Turizm, Kitle Turizmi ve Kitle Turizminin Ön Koşulları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Turist Bakışı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Turizm Sosyolojisi Kuramları I | |
5 | Turizm Sosyolojisi Kuramları II | |
6 | Serbest Zamanın Kavramsallaştırılması, Serbest Zaman Sosyolojisinin Ana Temaları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Kitle Turizmi ve Deniz Kıyısı Tatil Yerlerinin Yükselişi ve Düşüşü I | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Kitle Turizmi ve Deniz Kıyısı Tatil Yerlerinin Yükselişi ve Düşüşü II | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
9 | Turizm Endüstrisinin Değişen Ekonomisi | |
10 | Turizm Sektöründe Çalışma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Kültürel Değişimler ve Turizmin Yeniden Yapılanması | |
12 | Modernlik ve Turizm | |
13 | Görmek ve Temalandırmak | |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Uluslararası turizm sisteminin işleyişi ve ana aktörlerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Turizm ve tüketim arasındaki ilişkileri açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Serbest zaman ve turizm kavramlarını sosyolojik olarak açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Turizmi farklı sosyolojik perspektiflere göre tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Turizmin yerel topluluklar üzerindeki ekonomik, toplumsal ve kültürel etkilerini açıklar. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası turizm sisteminin işleyişi ve ana aktörlerini açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Turizm ve tüketim arasındaki ilişkileri açıklar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Serbest zaman ve turizm kavramlarını sosyolojik olarak açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Turizmi farklı sosyolojik perspektiflere göre tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Turizmin yerel topluluklar üzerindeki ekonomik, toplumsal ve kültürel etkilerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |