Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tüketici Davranışları | TRZ319 | 5 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Formal eğitim, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep YAMAÇ ERDOĞAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Merve DOĞAN |
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını ve tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik ve sosyo-kültürel faktörleri anlamalarına yardımcı olmaktır. |
Ders İçeriği |
Genel tüketici davranış modeli, davranışı etkileyen psikolojik ve sosyo-kültürel etkiler ve tüketici satın alma karar sürecini kapsamaktadır. |
Ders Kaynakları |
Odabaşı, Y., Barış, G. Tüketici Davranışı, MediaCat Yay, 13. Baskı.
Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2018 - 2019 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 12 | 24 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışına Giriş | Ders |
2 | Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri | Ders |
3 | Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi | |
4 | Öğrenme ve Bellek | |
5 | Motivasyon ve İlgilenim | |
6 | Algılama | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Tutum ve Tutum Değişimi | |
9 | Kişilik | |
10 | Değerler ve Yaşam Biçimi | |
11 | Danışma Grubu | Ders |
12 | Sosyal Sınıf ve Kültür | |
13 | Tüketici Satın Alma Süreci | Ders |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklama | |||
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklama | |||
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilme | |||
Tüketicinin nasıl davrandığını anlamak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklama | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tüketicinin nasıl davrandığını anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |